Quote from Fredric Lagerström on 20 August 2008, 08:34Dom värsta intervallerna är ändå när jag tvingas idiotspringa till bussen på morgonen helt ouppvärmd. 150 m och jag är helt slut!
Dom värsta intervallerna är ändå när jag tvingas idiotspringa till bussen på morgonen helt ouppvärmd. 150 m och jag är helt slut!
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:38Dom rusherna är farliga för otränade hjärtan, enligt en brittisk studie var risken hög att man rasade ihop och dog om man rusade efter bussen hux flux och var otränad, hade övervikt, rökte och/eller något mer. Ju fler kriterier man uppfyllde desto farliga
Dom rusherna är farliga för otränade hjärtan, enligt en brittisk studie var risken hög att man rasade ihop och dog om man rusade efter bussen hux flux och var otränad, hade övervikt, rökte och/eller något mer. Ju fler kriterier man uppfyllde desto farliga
Quote from Fredric Lagerström on 20 August 2008, 08:46Ja, det är inte bra att springa så Lady. Men jag är alltid noga med att ha mössa på vintern.
15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila? Hur länge kan det vara lämpligt att träna så?
Ja, det är inte bra att springa så Lady. Men jag är alltid noga med att ha mössa på vintern.
15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila? Hur länge kan det vara lämpligt att träna så?
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:46Om man "tokrusar" i 15-20 sekunder så handlar det väl inte om flimmer för ögonen som problem - det är väl så att ska man springa riktigt riktigt fort handlar det helt enkelt om kroppskontroll (förmåga att röra benen så snabbt och att inte trilla). Inte fl
Om man "tokrusar" i 15-20 sekunder så handlar det väl inte om flimmer för ögonen som problem - det är väl så att ska man springa riktigt riktigt fort handlar det helt enkelt om kroppskontroll (förmåga att röra benen så snabbt och att inte trilla). Inte fl
Quote from ellen olsson on 20 August 2008, 08:54> 15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila?
Ja, det är vad som avses men för optimal träningseffekt - utmärkt för VO2Max - så är vilan på 15s lite för lång så det är bättre med 20/15 eller 18/12. Jag brukar köra 18/12.
> 15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila?
Ja, det är vad som avses men för optimal träningseffekt - utmärkt för VO2Max - så är vilan på 15s lite för lång så det är bättre med 20/15 eller 18/12. Jag brukar köra 18/12.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:55Jomen det är just det jag får om jag pressar max i 15 sekunder. Senast jag testade att pressa på riktigt hårt (13km/h, vad nu det blir i min/km) hann inte pulsen gå ner tillräckligt på 15 sekunder, så gissa hur jag mådde sen. Två intervaller senare stod j
Jomen det är just det jag får om jag pressar max i 15 sekunder. Senast jag testade att pressa på riktigt hårt (13km/h, vad nu det blir i min/km) hann inte pulsen gå ner tillräckligt på 15 sekunder, så gissa hur jag mådde sen. Två intervaller senare stod j
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 09:04Intervaller genomförs MED smärta.
Intervaller genomförs MED smärta.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 09:05Men inte med medvetslöshet (#)
Men inte med medvetslöshet (#)
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 09:06Då känns inte smärtan
Då känns inte smärtan
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 09:07Jag vet att du inte bråkar - vi känner ju varandra väl! 🙂 Jag kan inte heller springa i 3-minuterstempo (och det vet du ju också). Jag försökte bara peppa dig lite att försöka dra på. Men det är kanske dumt, jag tycker bara det är så sjukt kul så jag vi
Jag vet att du inte bråkar - vi känner ju varandra väl! 🙂 Jag kan inte heller springa i 3-minuterstempo (och det vet du ju också). Jag försökte bara peppa dig lite att försöka dra på. Men det är kanske dumt, jag tycker bara det är så sjukt kul så jag vi