Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra uppvärmning?
You need to log in to create posts and topics.

Dom värsta intervallerna är ändå när jag tvingas idiotspringa till bussen på morgonen helt ouppvärmd. 150 m och jag är helt slut!

Dom rusherna är farliga för otränade hjärtan, enligt en brittisk studie var risken hög att man rasade ihop och dog om man rusade efter bussen hux flux och var otränad, hade övervikt, rökte och/eller något mer. Ju fler kriterier man uppfyllde desto farliga

Ja, det är inte bra att springa så Lady. Men jag är alltid noga med att ha mössa på vintern.

15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila? Hur länge kan det vara lämpligt att träna så?

Om man "tokrusar" i 15-20 sekunder så handlar det väl inte om flimmer för ögonen som problem - det är väl så att ska man springa riktigt riktigt fort handlar det helt enkelt om kroppskontroll (förmåga att röra benen så snabbt och att inte trilla). Inte fl

> 15/15? Är det 15 sek max löpn och 15 sek vila?

Ja, det är vad som avses men för optimal träningseffekt - utmärkt för VO2Max - så är vilan på 15s lite för lång så det är bättre med 20/15 eller 18/12. Jag brukar köra 18/12.

Jomen det är just det jag får om jag pressar max i 15 sekunder. Senast jag testade att pressa på riktigt hårt (13km/h, vad nu det blir i min/km) hann inte pulsen gå ner tillräckligt på 15 sekunder, så gissa hur jag mådde sen. Två intervaller senare stod j

Intervaller genomförs MED smärta.

Men inte med medvetslöshet (#)

Då känns inte smärtan

Jag vet att du inte bråkar - vi känner ju varandra väl! 🙂 Jag kan inte heller springa i 3-minuterstempo (och det vet du ju också). Jag försökte bara peppa dig lite att försöka dra på. Men det är kanske dumt, jag tycker bara det är så sjukt kul så jag vi