Quote from Funbeat user on 3 February 2009, 20:38Det är faktiskt lag om att bostadsägare ska ha/hålla med brandvarnare i tillräcklig omfattning. En hel del kommuner har dessutom föreskrifter om att varje lägenhet ska ha (och det är fastighetsägaren som ska bekosta installationen, men hyresgästen håller
Det är faktiskt lag om att bostadsägare ska ha/hålla med brandvarnare i tillräcklig omfattning. En hel del kommuner har dessutom föreskrifter om att varje lägenhet ska ha (och det är fastighetsägaren som ska bekosta installationen, men hyresgästen håller
Quote from Funbeat user on 3 February 2009, 21:17Eva Björs har lagt in följande Träningsprogram här på FunBeat:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=935Detta måste man fixa om man ska ingå i rökdykargrupp på oljerigg i Nordsjön (norsk sektor):
1) En doktor måste godkänna dig om
Eva Björs har lagt in följande Träningsprogram här på FunBeat:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=935
Detta måste man fixa om man ska ingå i rökdykargrupp på oljerigg i Nordsjön (norsk sektor):
1) En doktor måste godkänna dig om
Quote from ellen olsson on 3 February 2009, 21:22> Pulsen får inte överstiga 220 minus åldern.
Vad är det för idiotkrav?
> Pulsen får inte överstiga 220 minus åldern.
Vad är det för idiotkrav?
Quote from Elias Engqvist on 3 February 2009, 21:26Hahahaha - den var rolig!
Hahahaha - den var rolig!
Quote from Funbeat user on 3 February 2009, 21:26Smashläge för dräpande kommentar om norrmän här. Vem tar den? 🙂
Smashläge för dräpande kommentar om norrmän här. Vem tar den? 🙂
Quote from Funbeat user on 3 February 2009, 21:31Tja, säg det...
Hur som helst, jag vet inte om du läst direktiven jag hänvisade till ovan? Men under punkt:
6.2.3.1 Kondisjonstest
kan man läsa följande:
Personer som bærer preg av å bli totalt utmattet og får puls som overstiger max. puls for alderen
Tja, säg det...
Hur som helst, jag vet inte om du läst direktiven jag hänvisade till ovan? Men under punkt:
6.2.3.1 Kondisjonstest
kan man läsa följande:
Personer som bærer preg av å bli totalt utmattet og får puls som overstiger max. puls for alderen
Quote from Funbeat user on 3 February 2009, 21:53Hahaha! Say no more... typ.
Hahaha! Say no more... typ.
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 14:44Intressant om brandmän #3:
När det var trapprace i Kista Science Tower när jag jobbade där så berättade en av brandmännen i förtroende (med x öl under västen) att "jobbar du högre än 15:e så klarar vi det inte"... Vi satt på 22:an.Utan rök & eld i short
Intressant om brandmän #3:
När det var trapprace i Kista Science Tower när jag jobbade där så berättade en av brandmännen i förtroende (med x öl under västen) att "jobbar du högre än 15:e så klarar vi det inte"... Vi satt på 22:an.
Utan rök & eld i short
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2009, 15:08Som av en slump så gick det mest kända(?) trapploppet i går (Empire State Building Run-Up) 1576 trappsteg, 10:07 var segrartiden!
Som av en slump så gick det mest kända(?) trapploppet i går (Empire State Building Run-Up) 1576 trappsteg, 10:07 var segrartiden!
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 16:09Det borde gå fortare med hiss.
Det borde gå fortare med hiss.