Quote from Elias Engqvist on 4 February 2009, 16:21Det är som med cykel David - det går fortare med bil men det kanske inte är lika roligt!
Det är som med cykel David - det går fortare med bil men det kanske inte är lika roligt!
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 16:23Du får INTE köra bil på cykelbanan!
Du får INTE köra bil på cykelbanan!
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2009, 16:24Där vill man väl inte cykla heller...
Den är väl till för tanter med hundar o barnvagnar (i bredd)
Edit: F.ö. åker man inte hiss i trapphuset utan i hiss-schaktet!
Där vill man väl inte cykla heller...
Den är väl till för tanter med hundar o barnvagnar (i bredd)
Edit: F.ö. åker man inte hiss i trapphuset utan i hiss-schaktet!
Quote from Lars Ekegård on 4 February 2009, 20:23>Emelie, om du ska söka in på "skydd mot olyckor" så behöver du förutom dom normala kraven på betyg, ha körkort bara göra ett rullbandstest, 6 minuter 4,5km/h med 8 graders lutning iklädd larmställ och luftpaket med en total vikt av 24kg. Dom lokala räddn
>Emelie, om du ska söka in på "skydd mot olyckor" så behöver du förutom dom normala kraven på betyg, ha körkort bara göra ett rullbandstest, 6 minuter 4,5km/h med 8 graders lutning iklädd larmställ och luftpaket med en total vikt av 24kg. Dom lokala räddn
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 20:25christer jag är här nu, haft massa anställningstester
var inte den första frågan vad som ingår i antagningstestet för att söka till brandman?? då kan ni skita i alla andra tester och krav, det enda som behövs för ansökan är ett rullbandstest på 4.5 km/h
christer jag är här nu, haft massa anställningstester
var inte den första frågan vad som ingår i antagningstestet för att söka till brandman?? då kan ni skita i alla andra tester och krav, det enda som behövs för ansökan är ett rullbandstest på 4.5 km/h
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 21:47Vad jag har hört av kraven för att komma in på brandmansutbildningen så räcker det långt med "Ett brinnande intresse" eller att bara vara "tänd" på utbildningen i fråga.//Kjell.
Vad jag har hört av kraven för att komma in på brandmansutbildningen så räcker det långt med "Ett brinnande intresse" eller att bara vara "tänd" på utbildningen i fråga.//Kjell.
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 23:13"var inte den första frågan vad som ingår i antagningstestet för att söka till brandman?? då kan ni skita i alla andra tester och krav"
jo, det var ju det som var frågan! förlåt och ursäkta att jag råkade gå offtopic!
"var inte den första frågan vad som ingår i antagningstestet för att söka till brandman?? då kan ni skita i alla andra tester och krav"
jo, det var ju det som var frågan! förlåt och ursäkta att jag råkade gå offtopic!
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2009, 23:57Jag visste väl det Eva, att du skulle komma och styra upp snacket!
Jag har hört att dom skickar brandmän på språkvårdskurs då och då för att dom bara snackar slang!
Jag visste väl det Eva, att du skulle komma och styra upp snacket!
Jag har hört att dom skickar brandmän på språkvårdskurs då och då för att dom bara snackar slang!
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 13:06Christer: den iden tänder jag på.
Christer: den iden tänder jag på.
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 13:17I Falun ska de ha förarutbildning.
I Falun ska de ha förarutbildning.