Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 10:32Att säga att man "Aldrig bryter ett lopp" anser jag vara dumdristigt. För mig beror allt på omständigheter, vilken typ av tävling det är och hur man mår i kroppen.
Att säga att man "Aldrig bryter ett lopp" anser jag vara dumdristigt. För mig beror allt på omständigheter, vilken typ av tävling det är och hur man mår i kroppen.
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 13:09Beror väl på vilken skada man har fått under loppet? Att bryta bara för att det är jobbigt är något helt annat.
Beror väl på vilken skada man har fått under loppet? Att bryta bara för att det är jobbigt är något helt annat.
Quote from Funbeat user on 10 September 2013, 18:13Första året jag sprang Jättelångt (2012) bröt jag efter ca halvvägs (35 km) p.g.a. skada. Var ganska säker på att det skulle bli ett problem redan innan start men tänkte att om jag inte startar kommer jag att ångra mig.
Beslutet var inte svårt att fatta
Första året jag sprang Jättelångt (2012) bröt jag efter ca halvvägs (35 km) p.g.a. skada. Var ganska säker på att det skulle bli ett problem redan innan start men tänkte att om jag inte startar kommer jag att ångra mig.
Beslutet var inte svårt att fatta
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 14:41Jag ångrar mig inneligt att jag inte bröt maran i år... Jag släpade mig i mål med tankebanan att jag får inte bryta igen....
Det gjorde att jag inte kunde springa på 2 månader ungefär. Så om det inte känns bra så är det ofta bättre att kliva av än ett tvi
Jag ångrar mig inneligt att jag inte bröt maran i år... Jag släpade mig i mål med tankebanan att jag får inte bryta igen....
Det gjorde att jag inte kunde springa på 2 månader ungefär. Så om det inte känns bra så är det ofta bättre att kliva av än ett tvi
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 18:27Jag började springa samt springa lopp (5-10km) i år och har hunnit med 20 hittills. Då har det ju inte lönat sig att bryta, man måste ju ändå alltid tillbaka för att hämta ut väskan osv.
Nu i helgen ska jag dock våga mig på Stockholm halvmarathon men ha
Jag började springa samt springa lopp (5-10km) i år och har hunnit med 20 hittills. Då har det ju inte lönat sig att bryta, man måste ju ändå alltid tillbaka för att hämta ut väskan osv.
Nu i helgen ska jag dock våga mig på Stockholm halvmarathon men ha
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 22:07Jag sprang i helgen ett 10km lopp, med ett knä som har bråkat vid löpning trodde jag inte att jag skulle kunna starta överhuvudtaget. Men jag kom till start och fullföljde såklart på en ännu långsammare tid. Den känslan är stark att jag fixade det med v
Jag sprang i helgen ett 10km lopp, med ett knä som har bråkat vid löpning trodde jag inte att jag skulle kunna starta överhuvudtaget. Men jag kom till start och fullföljde såklart på en ännu långsammare tid. Den känslan är stark att jag fixade det med v
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 06:30Jag ville gå hem i lördags efter 7 km på Stockholm halvmarathon. Trodde nästan jag skulle få gå i mål men krafterna räckte till ett banrekord. 🙂 Man ska inte vara för snabb med att kasta in handduken bara för att man är trött, det finns ofta mer kraft a
Jag ville gå hem i lördags efter 7 km på Stockholm halvmarathon. Trodde nästan jag skulle få gå i mål men krafterna räckte till ett banrekord. 🙂 Man ska inte vara för snabb med att kasta in handduken bara för att man är trött, det finns ofta mer kraft a
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 13:21Kristina, kan bara hålla med om din filosofi. Att bryta ett lopp vara för att man känner sig seg, trött eller hängig finns inte på kartan. Ibland vänder det efter en stund, ibland inte men det är alltid en kick att ta sig runt - även om det inte blir PB i
Kristina, kan bara hålla med om din filosofi. Att bryta ett lopp vara för att man känner sig seg, trött eller hängig finns inte på kartan. Ibland vänder det efter en stund, ibland inte men det är alltid en kick att ta sig runt - även om det inte blir PB i
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 13:27Nej det är ju fullständigt omöjligt att leverera PB varje gång. Ibland går det bra och ibland går det åt pipsvängen, så är det bara. 🙂
Hälsan kommer alltid i första rummet, skulle jag må dåligt av typen yrsel, annat illamående än lite illamående pga "m
Nej det är ju fullständigt omöjligt att leverera PB varje gång. Ibland går det bra och ibland går det åt pipsvängen, så är det bara. 🙂
Hälsan kommer alltid i första rummet, skulle jag må dåligt av typen yrsel, annat illamående än lite illamående pga "m
Quote from Funbeat user on 16 September 2013, 20:13Har brutit ett par tävlingar:
Första Vätternrundan. Regn,kallt otränad=ont i knät
Trollöpet (Bergen Ultra) 100 km. Bröt vid 66 km. Ont i fötterna, vilket troligen berodde på att jag knytit skosnörena för hårt. Jag hade inte fixat maxtiden heller.
Hultsfr
Har brutit ett par tävlingar:
Första Vätternrundan. Regn,kallt otränad=ont i knät
Trollöpet (Bergen Ultra) 100 km. Bröt vid 66 km. Ont i fötterna, vilket troligen berodde på att jag knytit skosnörena för hårt. Jag hade inte fixat maxtiden heller.
Hultsfr