Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBussarna till Lidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

Igår var jag en aning stressad och i affekt när jag stod och väntade på bussarna i Ropsten. Men nu har jag väl lagt det bakom mig. Vad som hände var att bussarna tog upp folk som stod längst fram i kön och när det sedan kom nya löpare med tunnelbanan fyll

Ja det var rörigt där! Massvis med folk smet förbi den kö jag stod i en en nyskapad "fil", men det visade sej att dom blivit tillsagda av personal att göra så.
Nu är det ju inte lätt att göra allt perfekt men jag tycker också att man borde göra kösysteme

Det var färre bussar i år också. Förra året var det mycket fler bussar som körde med tätare intervaller, så kön försvann rätt fort och hann aldrig bli oorganiserad.

Jag stod i den evighetslånga busskön för två år sedan och kommer inte springa LL förrän de löser detta problem.

Båda åren jag har sprungit har vi promenerat till Lidingö centrum, ca 2 km, och tagit en lokalbuss istället. Det har funkat jättebra. Speciellt som genomblödning för benen. 😉

Kan det vara så att det fanns färre bussar för LL att boka? Lidingöbanan går ju inte utan det är bussar som ersätter där. Jag gick till Ropsten efter loppet - i sakta mak och med sällskap av andra löpare. Det var bara skönt och trevligt.

Jag stod på exakt samma ställe i kön i 40 minuter utan att det rörde sig överhuvudtaget.
När jag kände att nu kommer jag inte hinna, gick jag förbi hela kön och ställde mig längst fram. Jag startade i första startled och till slut såg jag ingen annan utv

Vilken tid var ni där som fick köa så länge från Ropsten? När jag kom dit vid halv elva var det cirka en kvarts kö vilket jag tycker är helt OK.

La inte märke till att folk trängde sig heller.

Däremot tycker jag det var smidigare ifjol när bussarna gick

8:45 ungefär. Vi kom till startfållan när startskottet gick, bokstavligen så det var bara att fortsätta ut på andra sidan, så det tog ganska exakt 1:15 att ta sig från Ropsten till Koltorp och promenaden på 1700m från Lidingövallen gick inte sakta ...

H

Förra året hade de bussar både när man kom ner från tunnelbanan och på andra sidan vägen på en mindre väg, dit var det färre som gick och man fick lätt plats. Väntade i 2 min där, var beredd på att behöva vänta mycket längre.

Hade de inte bussar på andra