Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBussarna till Lidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

Det var inte bara bussresenärerna som hade det jobbigt, även vi som kom med bil E4 söderifrån hade en kompakt kö från Solnaavfarten ner till ropsten. Tog nog närmare en timme för mig att åka den biten. I Ropsten ställde jag bilen och fick stod sedan ytter

Hmm, intressant, har inte fått enkäten. I och för sig logiskt i och med att jag inte kom till start. Jag var inte ensam att ta tunnelbanan bort från ropsten med löparkläderna på, så vi är i alla fall ett par stycken vars feedback kanske skulle vara hyggli

Javisst, Fredrik. Mejla dem dina synpunkter. Jag skrev VÄLDIGT mycket vad jag tyckte om bussarna i min enkät.

Var det speciellt meckigt i år?

Jag har sprungit både 2011 och 2012 och tyckte att transporten till Lidingö gick geschwindt båda åren. Däremot efter loppet har vi aldrig orkat vänta på gratisbussarna utan gått till Lidingö Centrum och tagit lokalbussen.

Så är det bara under Stockholm Marathon, bra system men SL vill nog inte sponsra fler lopp.

Sett till hur många som springer under de båda helgerna så borde väl SL kunna sponsra även Lidingöloppshelgen?

Jämfört med antalet deltagare under Göteborgsvarvshelgen, tänker jag nu.

Synd att många skippar Lidingöloppet bara för att logistiken är så k

Varför måste transporten vara gratis? Fungerande räcker väl...

Kunna ja, men varför skulle de vilja? Om bussarna fungerar dåligt är det LL som får skit som det är nu, och SL drar in pengar på biljetterna som alla måste köpa till Ropsten. Fast jag kanske bara är cynisk som tror SL valt att sponsra ett evenemang mitt i

Jag tycker också fungerande är bättre än gratis. Fram till Ropsten fungerar det ju bra. Det är mellan Ropsten och Lidingövallen det inte fungerar.

För mig är inte gratis ett alternativ om det inte fungerar. Jag har betalat båda gångerna för att gratisalternativet inte har fungerat.

Det jag tänker är att antalet löpare under Göteborgsvarvet är bra mycket större än under LL och kan Göteborg - varför