Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCoopers test. Och sen då?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det står 10s ökning vid fördubbling av sträckan, men det stämmer generellt sett inte med innehållet i tabellen.

T ex på de första raderna skiljer det 14-15s i kilometertiden mellan 800-1500m och 1500-3000m. På sista raden skiljer det 24-28s mellan 8

Har sett studenternas tabell innan och finner den mycket rimligare.

Leif, du hade rätt. Jag fick nedanstående svar, och det verkade inte vara läge att envisas med att fråga vidare.

"tabellen är en uråldrig produkt fr ngr nätter på 90-talet och grundar sig på en kombination av resultat, etablerade erfarenheter bland akt

Många sanna ord. Men om de hade plockat bort sidan helt hade man ju inte kunnat hitta den. Istället är det väl bara den egna länkningen de tagit bort.
I vilket fall som helst stämmer den väldigt bra för oss nybörjare.

Är det nån som vet var man kan köpa en sån konditionssnurra för coopers löptest? nån butik i Jönköping eller på nätet. Skulle vilja mäta min kondis. Tacksam för tips.

Coopertestet är gjort av militärer för militärer. Ett enkelt sätt att mäta kondition på en grupp soldater utan att använda besvärliga instrument, annat än en uppmätt löparbana och en klocka. Värdena man får för man in i en tabell, och sedan jämför man eft

Var det verkligen du som fick honom att sänka kondisen? Hur gjorde du? Bjöd på röka?

Hehehe hårt Stig, uppenbarligen måste du bli elakare! 😀

Men från vad jag har hört från lumpare så blir de antingen i toppform eller går upp 10 kg.

Ja hur gick det med de andra killarna, Stig?

De andra stannade nog också, eller blev marginellt bättre. Mycket av fysen byggde på egen träning, och det kan ha varit så att vissa var mer motiverade än andra.

Sedan är det extremt långtråkigt i lumpen, och med en affär, en kiosk och ett soldathem inom