Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 20:35Ok, med bara ett år i ryggen låter det ändå lysande, och gissningsvis finns isåfall många spännande upptäcker kvar att göra om hur man kan få loppen att gå lättare och snabbare. 🙂
Men var rädd om leder etc, tagga ner träningen lite om det ens blir till
Ok, med bara ett år i ryggen låter det ändå lysande, och gissningsvis finns isåfall många spännande upptäcker kvar att göra om hur man kan få loppen att gå lättare och snabbare. 🙂
Men var rädd om leder etc, tagga ner träningen lite om det ens blir till
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 20:58Ja, tack. Efter Lidingö har jag haft lite tendens till knäproblem. Tog nog för lite vila efter. Försöker nu satsa på motionscykel, spinning osv., men ibland längtar man få springa en runda i fria naturen.
Ja, tack. Efter Lidingö har jag haft lite tendens till knäproblem. Tog nog för lite vila efter. Försöker nu satsa på motionscykel, spinning osv., men ibland längtar man få springa en runda i fria naturen.
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 21:12Betänk att alla löpband inte är kalibrerade! Så är tiden alldeles för bra så kan det bero på ett okalibrerat löpband och 0% lutning. Glädjemätning som är till föga glädje i den reella verkligheten.
Betänk att alla löpband inte är kalibrerade! Så är tiden alldeles för bra så kan det bero på ett okalibrerat löpband och 0% lutning. Glädjemätning som är till föga glädje i den reella verkligheten.
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 22:25Det är klart. Nu var inte min tid så oväntat bra, utan snarare placeringen i tabellen. Mina vidare funderingar har utgått från den engelskspråkiga sidan som nämndes tidigare kring VO2 max, och de är inte kopplade till mitt resultat på löpbandet idag. Jag
Det är klart. Nu var inte min tid så oväntat bra, utan snarare placeringen i tabellen. Mina vidare funderingar har utgått från den engelskspråkiga sidan som nämndes tidigare kring VO2 max, och de är inte kopplade till mitt resultat på löpbandet idag. Jag
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 09:34Lars: Den här omvandlingstabellen är mer realistisk för orutinerade löpare när det gäller att uppskatta tider på marathon: http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Faktum är att jag nästan prickat hela tabellen om man tittar på årets resultat på s
Lars: Den här omvandlingstabellen är mer realistisk för orutinerade löpare när det gäller att uppskatta tider på marathon: http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Faktum är att jag nästan prickat hela tabellen om man tittar på årets resultat på s
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 09:59Eftersom Studenternas tabell är så bra, har jag funderat på hur den är konstruerad. Jag har mailat klubben, och blev hänvisad till Lorenzo Nesi som inte svarat än.
Hittills har jag klurat ut följande:
- Kolumnen för 800m har 3,2 sekunders skillnad mella
Eftersom Studenternas tabell är så bra, har jag funderat på hur den är konstruerad. Jag har mailat klubben, och blev hänvisad till Lorenzo Nesi som inte svarat än.
Hittills har jag klurat ut följande:
- Kolumnen för 800m har 3,2 sekunders skillnad mella
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 10:34Jag tycker ju däremot Studenternas tabell är väldigt dålig, den slutar där jag börjar ... :/
Jag tycker ju däremot Studenternas tabell är väldigt dålig, den slutar där jag börjar ... :/
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 11:52Men det står väl vad den baseras på. 10s ökning vid fördubbling av sträckan. Sedan korrigerad med emperi. Sannolikt baserad på de FK Studenter som inte är blixtsnabba. Men alla Studenter är snabba, så kurvan slutar i förtid.
Sedan så finns inte tabellen
Men det står väl vad den baseras på. 10s ökning vid fördubbling av sträckan. Sedan korrigerad med emperi. Sannolikt baserad på de FK Studenter som inte är blixtsnabba. Men alla Studenter är snabba, så kurvan slutar i förtid.
Sedan så finns inte tabellen
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 11:54Så då vet man dessutom att springer man milen på timmen ska man inte börja i studenterna? 😉
Lite grann skickar man tyvärr ett trist budskap ...
Så då vet man dessutom att springer man milen på timmen ska man inte börja i studenterna? 😉
Lite grann skickar man tyvärr ett trist budskap ...
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 12:09Den som väljer att misstolka följande kommer förmodligen att göra så, resten får tolka mig välvilligt:
När man springer milen över timmen så är man (ofta) en glad motionär och förmodligen inte ordentligt genomtränad. Det blir därför svårare att med rimli
Den som väljer att misstolka följande kommer förmodligen att göra så, resten får tolka mig välvilligt:
När man springer milen över timmen så är man (ofta) en glad motionär och förmodligen inte ordentligt genomtränad. Det blir därför svårare att med rimli