Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel-, bilist-, fotgängarproblem …
You need to log in to create posts and topics.

HA HA HA HA!!! Många roliga inlägg i den här tråden

Det blir många "leder" i städerna. Speciellt om det ska vara en för varje kategori. Blandar man då dessutom in hastigheten så finns det nog inga gränser...
Singelgående, familj (i bredd) +- barnvagn, jo

🙂
Ett annat tips är annars.. flytta från stan.. skaffa jobb på landet:-)
Fortsätter vi så här så har vi nog snart världsfred också 🙂

> mc, bilar och tung trafik får enas om en och samma led

Är du galen!!!

De kan ju omöjligt samsas i samma led! Som det ser ut idag är ju vansinne. Näe, det blir nog varsin. Då behöver vi bara dra några 12-filiga leder genom centrum. En bit kaka.

> lång

"Om alla cyklister flyttar från stockholm försvinner problemet. Såklart!
Bästa lösningen hittills! " no no no .... alla bilister ska flytta från Stockholm 🙂

Jag tycker att man ska ta bort alla uppförsbackar. Flytta dem till Norge där man är van vid sånt.

Mountainbikefilen vill jag se. Den ska inte vara belagd med asfalt eller ens grus, bara jord och kottar och rötter och stenblock. 🙂

"Jag tycker att man ska ta bort alla uppförsbackar. Flytta dem till Norge där man är van vid sånt."
... men ... vad ska du har en Mountainbike till för då? 😉

The downside to every hill is the upside
The upside to every hill is the downside

unless your

När jag bodde i Göteborg så gjorde jag en statistik på alla uppförs- och nedeförsbackar och kom fram till att det fanns 20% fler uppförsbackar än nedförsbackar. 🙂

Skämt åsido, jag tycker att det är bra att tänka fritt först och vara realistisk sen. Mål

Jag tycker att cykelleder i stan skulle vara en god sak, det skulle minska riskerna och resetiden. Jag gillar dock inte hur de som liknar leder idag är dragna. Jag tycker t ex inte att en cykelled måste gå där bilarnas stora leder ligger. Ta Götgatan som

När det gäller Götgatan och Hornsgatan så måste det nog vara cykelled där eftersom det är raka vägen från broarna. Man får tänka kreativt.

Kan man inte gräva ner bilbanan under jord? Nä det går nog inte.

Kan man bygga cykelbroar på andra ställen än Li

Ett skäl till att lägga lederna på en huvudgata är att man får mindre problem med korsande trafik eftersom huvudflödet följer gatan.
Om man använder en paralellgata kommer det var mer trafik som korsar än som följer leden vilket leder till fler stopp och