Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel-, bilist-, fotgängarproblem …
You need to log in to create posts and topics.

Norrmännen har ju dessutom cykelliftar i de värsta backarna.
http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1117615321

Rakt efter bron? Vi har ju styren 🙂 Jag är nog villig att ta en 30 m lång sväng för att SLIPPA götgatan. Så gör jag redan idag. Efter skanstullsbron tar jag höger på ringvägen och sedan direkt vänster och cyklar parrallellt med götgatan. Olycksfallsrisk

Daniel föreslår Östgötagatan. Bra, nu har vi tre gator. Ska vi inte ha en österut mot Danvikstull också? Det måste bli Åsögatan. Fyra gator redan! Det går ju jättebra det här. När startar kampanjen? Vad säger Stockholms lokalpolitiker? Vad säger Cykelfräm

Bra med gatualternativ. Jag funderar på att ta med cykelproblematiken i detta eller något av de kommande stadsbyggnadsprojekten under året. Det kanske inte känns som en åtgärd men det är inte ovanligt att vägverket, stadsbyggnadskontoret m fl kollar på vå

Var tog diskussionen vägen?
Vad säger politikerna?
Har någon pratat med politikerna inför/efter valet?
Ta med frågorna till cykeldagarna och bjud in vägverket.
VV har ju nära till Falun från Borlänge!

Ehh..... J-E

Vi diskuterar alltså ett skolprojekt som Daniel håller på med. När han har blivit stor så ska vi gå ut och demonstrera och bilda opinion för hans synpunkter. Först måste vi dock befästa dem så att vi kan bilda en enig front..

He he. Jag blir ju aldrig stor.

Jag har haft diskusionen i skolan och fått ljummen kritik men cukelfrågan blev het. Den ska jag ta med in i nästa projekt. Det kan bli stort. Där ska jag bygga om hela stans trafiknät!!!

En liten reflektion efter min helg i Stockholm. I fredags morse var jag ute på en morgonpromenad på Söder som morgonträning. Stockholms alla trähattar till cyklister måste ju ha samlats på Götgatan för jag har nog banne mig aldrig sett så många sjukt vild

Christer: Dem var på väg till Roslagshösten ;O)

Christer; du kanske hamnade i ett street race för cyklister 😉