Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

"Men det är kanske typiskt svenskt att va tyst när det händer och sen sitta å ha synpunkter efteråt. Fegt x 10" - men se på vad det gnälls här då!

Kan bara sucka djupt åt hela diskussionen och applådera Malin m.fl. för att ni orkar. Faktum är ändå att Cyklande Tjejer-gruppen på kort tid lockat till sig många fler medlemmar än de flesta svenska cykelklubbar. Man behöver inte gå längre än till denna t

Gilla på den Karin 🙂

Jag ska tydligen ändå vara med er under helgen.

Jag tycker Cyklande Tjejer är ett bra initiativ. Själv upplever jag som nybliven pensionär och med ett yrvaket intresse för cykling att det vore bra om man kunde hitta ett gäng som låg på ungefär samma nivå och kunde ta en runda då och då tillsammans. Så

Är det inte de närvarande "ledarna" som är problemet?

Kan man säga, med betoning på citationstecken runt "ledare".

Det är det ett fanatiskt intresse för snitt. Snittet påverkas av massor av faktorer och kan skifta otroligt mycket utan att säga någonting om ansträngningsnivån. Träning på cykel kan vara så mycket mer än att köra samma distanspass på 8-12 mil varje gång.

Fredrikshofs nybörjargrupper från Farsta och Brostugan riktar in sig på nybörjare i klungkörning. Man ligger på låga hastigheter och korta sträckor i början av säsongen för att sedan öka på längd och hastighet under försommaren. På hösten har vi sporadisk

Jag gillar det mesta som får folk att cykla, inklusive tjejsatsningar. Det som känns tråkigt är dock den ganska vanliga inställning som kommer från tjejerna själva att de är de svagaste, att de inte kan gå med, att de måste ha kortare distanser på motions