Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklande Tjejer i Radio
You need to log in to create posts and topics.

---
Intervallträning, spurtträning, backträning och teknikträning fungerar alldeles utmärkt att köra med mycket blandade grupper.
---

Detta är nyckeln, tror jag.

Något säger, och jag blir ständigt påmind om, att Charlotta är den klokaste av oss alla.

Tack Daniel. Man kan aldrig riktigt veta om det är sarkasm eller komplimanger, men jag väljer det som känns bäst 😉

Men det kanske vore bra om klubbarna och diverse "ledare" istället för att klaga på tjejer som bildar "eget", ser över hur träningen fungerar? Hur bilden av klubben ute bland folk ser ut? OM man skrämmer bort folk, oavsett om det finns grund för rädslan

Men den dialogen bör föras med "ledarna" i de klubbar som har svårt att få det att fungera.

Jag hoppas att ni har sett lagtempot nu på VM. De är inte jämnstarka i lagen utan man ser till att rätt person är på rätt plats.

Det är troligen lättare att att tala med sin klubb om man på ett forum fått diskutera saken, att träningspass ska kunna fungera för alla, och kanske rentav vara några stycken från samma ort; en ensam tjej som säger, "jag tycker inte det fungerar, jag häng

Jag tror inte du är mer tant än vad jag är, Lingling Ling, dessutom springer du fortare än vad jag gör så kapaciteten lär det inte vara något fel på.

Diskutera gärna, ta gärna initiativ, starta gärna långsamgrupper eller seniorgrupper eller tjejgrupper

Min tantstatus eller ej, det var lite skämt, så de som verkligen skulle behöva komma igång, män som kvinnor som Tommy är inne på, t ex de medelålders, kanske med utflugna barn, men som varit tämligen otränade hela livet, och de har kanske inte riktigt s

Har också blivit puttad, hämtad upp när motvinden varit för stark. Vissa gånger har jag varit rörd av omtanken som alla ger mej i klubben.

Skulle vilja att andra tjejer också fick ta del av den fina cykelgemenskapen, men de vågar inte för de har inte cyk

Förstår inte vad diskussionen handlar om.
Att tjejer har en egen facebookgrupp? Där vi kan kackla cykel utan tuppar som gal?
Att tjejer cyklar med andra tjejer? Behöver väl inte utesluta att man cyklar med killar, gubbar eller för den delen henkärringar