Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklister gillar tydligen inte at …
You need to log in to create posts and topics.

Usch, nu skäms jag lite, för jag är lite halvdålig på att hälsa. Fast åas så är folk lite halvdåliga på att hälsa på mig med.

Är jag för ful? För långsam? Så urusel att jag inte räknas som cyklist av alla andra? *ångesten och tvivlet kommer krypande* El

De flesta rundorna börjar vid tomtgränsen och avslutas vanligtvis där också.

@ Rasmus: Jag använder både det ena och den andra sinnet, och har stenkoll på motortrafik och liknande. Men cyklister smyger, eller iaf denna cyklist smyger sig på mig. Det var i samma backe båda gånger. En dag tar jag honom. Då jäklar...

Men om du ser dig omkring och lyssnar, så blir det omöjligt att smyga sig på dig! Det var bara det jag ville få fram. Jag påstod inte att du generellt är ouppmärksam eller nåt sånt. 🙂

Det kanske är David P som smyger upp bakom dig? 😉

Jag vet hur du menar Rasmus, ville bara få fram att jag inte är helt ute och cyklar när jag är ute och cyklar.

Och ja, det kanske var David som seglade förbi. Det är rätt troligt att vi träffat på varandra någonstans i Skåneland. Vågar inte ha annat än

Jag tycker det ändra är besvärligare att hälsa när man kör om någon.

Om man ropar "hej" bakom blir det inte besvärligt och man slipper skrämma nån stackare! Å andra sidan kanske man hejar på fel person, hehe!

Å andra sidan händer det inte så ofta att jag cyklar förbi någon så jag kan hantera det med psykologisk förträngning.

Hälsar på alla som har hjälm, samt alla barn som står vid vägkanten, sen brukar jag ibland prata med de bredvid när jag stannat för rött under pendling, och ibland pratar man med bilister vid rött.

Här upp ma norrland är det fler som hejar misstänker jag. Av egen erfarenhet då jag är Sandvikenbo i botten. Men nog fan "hejar" folk här alltid, nickar till en sväng men det räcker gott 🙂