Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDags att lägga ner
You need to log in to create posts and topics.

Kör på Davids linje, ta upp lite alternativa sporter. Cykel och simning är idealiskt i kombination med löpning. Välj sport efter aktuell skadesituation helt enkelt. Jag hade problem med överansträngda muskler ett tag och varje gång jag trodde det gått öve

Ursäkta om jag är otrevlig nu men är inte benhinneinflammation kanske den minst otrevliga löparskadan? Tur i oturen? 🙂

(förlåt en språkvårdarfanatiker, men det heter att man har diagnos om man vet vilket problem man har.. prognos talar om hur troligt det är att man kommer att bli bra och hur lång tid det kan tänkas ta...)

Benhinnorna är ett elände när man vill öka sin träningsmängd, jag tror att det mest drabbar nyblivna löpare, det var så för mej. Försök att springa med fler löpfria dagar mellan varje träningspass, öka träningsmängd mycket försiktigt när du är smärtfri an

Som nämnts så är benhinneinflammation vanligt när man är nybörjare eller har haft uppehåll en längre period OCH tränar för mycket utan vila.

Har haft det själv ett antal gånger och det enda som hjälper är att vila från löpningen (körde själv cykel under

Ja, jag har vilat... tro mig 🙂 Problemet för mig är att jag verkar inte ens klara av att komma upp till två (korta) pass i veckan utan att jag börjar få ordentligt ont. Men jag har planen framöver klar för mig. Nu blir det till att börja med behandling

Låter som hokus-pokus, men testa att gå till en Osteopat. De brukar vara bra på dessa problem.

Varför skulle en behandling hos en osteopat vara hokus pokus?

Det skulle den inte vara, men det finns de som anser att allt annat än ett recept från en doktor är hokus-pokus. Jag är inte en av dem 😉

Så kiropraktorer, sjukgymnaster och läkare också? Jag tror att enda instansen där jag fått ett recept har varit hos min tandläkare... 😉 men jag är med på vad du menar.