Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDags att lägga ner
You need to log in to create posts and topics.

Jag säger bara LANDA PÅ FRAMFOTEN! ;D
Började med den löpstilen och vips, allt var borta, allt från benhinneinflammation till någon konstig smärta i höften som kom efter en viss stund löpning.

Rör det bakre/inre vadmuskeln eller utsidan av vaden?

Det är relativt olika problem och att löpa på framfoten hjälper absolut inte den inre vadmuskeln... jag har själv opererat den inre vadmuskeln (båda vaderna) eftersom det hann bli kronisk förtjockad m

Inre vadmuskeln och eftersom jag redan landar på mellan/framfot när jag springer så kan jag inte lägga om stilen till det heller.

Som sagt, överrörligheten är vad som tros vara ett av de stora problemen. Så det kommer att finnas saker att jobba på 🙂 Hy

OK, jag vilade från löpträning ett år med vadpress som styrketräning efter operationen. Sedan aldrig mer än 2 pass i veckan under några år, fortfarande ligger jag på ett snitt under 2 pass i veckan räknat per år. 3 pass är max... numera inga större proble

Det låter väldigt förnuftigt Per och som jag känner nu blir det ingen löpning alls förrän tidigast i september och då absolut inte mer än 2 ggr i veckan och då pass med gång/springintervaller. Och då menar jag alltså intervall som att jag varvar med gång,

Har du provat att springa helt barfota då?

Nix, och tänker inte göra heller. Är ingen barfotalöpare, jag tycker INTE det låter lockande att springa på stenar, kottar eller div andra vassa saker utan skor.

Jag tycker att det låter klokt att lyssna på kroppen, träna annat och bygga upp det som behöver byggas upp för att kunna springa igen, senare!

Njut av den vackra sommaren och cykla, simma, promenera, dansa! 🙂 (& styrketräna)

Det verkar som att du har bestämt dig för hur du ska göra.
Lycka till!

Camilla.
De flesta som är barfota är det för att det verkar bra.
Det är det nog.
Så testa att vara barfota när så är möjligt.

Men vill man springa så gäller att hitta skor man trivs med.
För de allra flesta.

Några få klarar det barfota.