Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 15:55KG: +1
KG: +1
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 19:56Ja, självklart är det så K-G. Och även jag gillar att springa barfota kortare bitar, på gräsmattor eller stranden, men när det ska bli lite längre och ett "riktigt" löparspår, ja då blir det allt skor 🙂
Ja, självklart är det så K-G. Och även jag gillar att springa barfota kortare bitar, på gräsmattor eller stranden, men när det ska bli lite längre och ett "riktigt" löparspår, ja då blir det allt skor 🙂
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 19:59I stället för att tänka på hur du springer skulle i alla fall jag rekommendera att du skaffar ett par skor med så låg klack som möjligt (eftersom du inte vill springa barfota). Benhinneproblem beror alltsomoftast på att man har för hög klack. Det är enkel
I stället för att tänka på hur du springer skulle i alla fall jag rekommendera att du skaffar ett par skor med så låg klack som möjligt (eftersom du inte vill springa barfota). Benhinneproblem beror alltsomoftast på att man har för hög klack. Det är enkel
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 21:54Tack Camilla.
Men så där självklart vet jag inte.
Tror på att vara barfota så mycket det går är nyttigt.Tror ju även på att vara barfota i skor.
S.k. barfotaskor är väl OK, men inte mer. Väldigt bra i trädgården dock.Att använda sina fötter - hel
Tack Camilla.
Men så där självklart vet jag inte.
Tror på att vara barfota så mycket det går är nyttigt.
Tror ju även på att vara barfota i skor.
S.k. barfotaskor är väl OK, men inte mer. Väldigt bra i trädgården dock.
Att använda sina fötter - hel
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 22:05Att springa med en låg klack är inte samma sak som att springa utan häl. Det är väl bara sprinters som springer på fotbladet, dvs utan hälisättning. När man springer med höga klackar leder det lätt till ett löpsteg där man bromsar upp foten medan den sänk
Att springa med en låg klack är inte samma sak som att springa utan häl. Det är väl bara sprinters som springer på fotbladet, dvs utan hälisättning. När man springer med höga klackar leder det lätt till ett löpsteg där man bromsar upp foten medan den sänk
Quote from Elias Engqvist on 7 July 2011, 23:42Ursäkta Jessie, men borde det inte heta "språkvårdsfanatiker"?
Ursäkta Jessie, men borde det inte heta "språkvårdsfanatiker"?
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 01:22Christer, det där går att kolla upp med sprakradet på www.sprakradet.se
Christer, det där går att kolla upp med sprakradet på http://www.sprakradet.se
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 04:13Hej Camilla
Är det säkert du vill lägga av? Hur lägger du upp din träning? Värmer du upp före och efter? Kör du hårt på en gång eller börjar du med lunk? Hur långt springer du?
Jag tror inte du ska ge upp din löpning om du inte själv vill det förstås f
Hej Camilla
Är det säkert du vill lägga av? Hur lägger du upp din träning? Värmer du upp före och efter? Kör du hårt på en gång eller börjar du med lunk? Hur långt springer du?
Jag tror inte du ska ge upp din löpning om du inte själv vill det förstås f
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 07:21@Camilla: barfotalöpning behöver inte ske barfota, utan det finns gott om skor för det endamålet; allt från "finger-shoes" till skor med ingen / väldigt lite dämpning. Barfotalöpning i min värld är mer ett begrepp som kontrast till löpning med dämpade löp
@Camilla: barfotalöpning behöver inte ske barfota, utan det finns gott om skor för det endamålet; allt från "finger-shoes" till skor med ingen / väldigt lite dämpning. Barfotalöpning i min värld är mer ett begrepp som kontrast till löpning med dämpade löp
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 23:02Louise, jag har insett att jag för att jag ska kunna springa utan att få ont i flera dagar efteråt måste träna upp mig ordentligt före. Som det är idag är det inte värt det. Och nej, jag är inget nybörjarpucko som ger mig ut och springer 10 km helt oträna
Louise, jag har insett att jag för att jag ska kunna springa utan att få ont i flera dagar efteråt måste träna upp mig ordentligt före. Som det är idag är det inte värt det. Och nej, jag är inget nybörjarpucko som ger mig ut och springer 10 km helt oträna