Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDags att lägga ner
You need to log in to create posts and topics.

Var inte så petig Linus (t-)

Nej jag ska försöka sluta Conny. Jag har en sådan förbannad tendens att ifrågasätta KG bara 🙂

@Camilla: du missförstod mig; jag skrev ingenting om att du skulle börja med barfotalöpning; bara klargjorde begreppet lite. För min egen del är inte barfotalöpning aktuellt, men det finns de som har problem som just den typen av löpning löser.

I ditt fa

Det blev till slut 60K.
Mina framfötter mår inte speciellt bra i dag.
( Min högra lilltå är den enda som fick uppleva blodvite. Noll blåsor. )

Jag tycker nog som Camilla - man skall ha något bra på fötterna.
Det är dock, hoppas och tror jag, väldigt n

Både barfotalöpning och LCHF är väldigt intressant, men diskussionerna spårar ofta ut pga totalfanatiker som menar att de är lösningen för alla världsproblem... (#)

(t+) Björn.

Håller med dig helt där Björn, man "vågar" sig inte ens in i LCHF- respektive barfotatrådar längre, det blir snabbt så hätsk stämning i dem.

Och ja, jag fattade din barfotadiskussion, jag känner nog bara fortfarande att jag är för tung för att springa i

Camilla, även om du inte vill springa barfota, skulle du kunna testa att stå och balansera på en fot. Det finns (minst) tre svårighetsgrader:
1. Titta med båda ögonen.
2. Blunda med ett öga.
3. Blunda med båda ögonen.

Om man klarar nivå tre i trettio se

Då har jag nog rätt bra förutsättningar för jag kör nivå 3 när jag borstar tänderna 🙂

Bra balanssinne har du iaf 😉

Barfotalöpning behöver absolut inte vara lösningen för ditt problem heller, det var mest bara en tanke. Dessutom har du ju nämnt att du har överrörlighet som bidragande faktor till benhinneinflammationerna... Men en sak är s