Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam- eller herrcykel för tjejcykl …
You need to log in to create posts and topics.

Jag går aldrig på en cykel på det viset. Varför skulle jag ljuga om det???

Jag står på vänstersidan av cykeln, lyfter på högerbenet och för foten över överröret. När jag sen ska börja cykla sätter jag oftast vänsterfoten på pedalen, lyfter mig upp på sad

kvinnor har inte kraftigare svank än män.
däremot har kvinnor lägre men bredare bäcken än män.

Men den klassiska damramen ser väl ut som den gör för att kvinnorna skulle slippa svinga benet åt höger el vänster, för att de på ett snyggt sätt, kanske iförda kjol skulle kunna kliva på sina cyklar?

Precis så är det.

Tror du har helt rätt. På den tiden (när cykeln kom) var det väldigt omoraliskt att blotta minsta hudgnutta mellan fotknölarna och hakan.

Det finns racer för damer. Bianchi tillverkar dem bland annat. Damracerna har inte lika brett styre - du ska hålla i styret ganska rakt ut från axlarna och inte brett isär med armarna. Ett annat mått är det från sadeln till pedalerna och från sadeln till

När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i f

Har då aldrig jag gjort...vig som ett kassaskåp.
Kusen skall stå still vid på- och avstigning, sist jag red för något år sedan stod jag på en pall när jag klev på hästen (kanske beror på att han är 1.74 i mankhöjd). 😉

> När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i

eller CycleX.