Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 16:05Jag går aldrig på en cykel på det viset. Varför skulle jag ljuga om det???
Jag står på vänstersidan av cykeln, lyfter på högerbenet och för foten över överröret. När jag sen ska börja cykla sätter jag oftast vänsterfoten på pedalen, lyfter mig upp på sad
Jag går aldrig på en cykel på det viset. Varför skulle jag ljuga om det???
Jag står på vänstersidan av cykeln, lyfter på högerbenet och för foten över överröret. När jag sen ska börja cykla sätter jag oftast vänsterfoten på pedalen, lyfter mig upp på sad
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 16:07kvinnor har inte kraftigare svank än män.
däremot har kvinnor lägre men bredare bäcken än män.
kvinnor har inte kraftigare svank än män.
däremot har kvinnor lägre men bredare bäcken än män.
Quote from Fredric Lagerström on 13 January 2008, 16:33Men den klassiska damramen ser väl ut som den gör för att kvinnorna skulle slippa svinga benet åt höger el vänster, för att de på ett snyggt sätt, kanske iförda kjol skulle kunna kliva på sina cyklar?
Men den klassiska damramen ser väl ut som den gör för att kvinnorna skulle slippa svinga benet åt höger el vänster, för att de på ett snyggt sätt, kanske iförda kjol skulle kunna kliva på sina cyklar?
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 16:35Precis så är det.
Precis så är det.
Quote from Lotta Lindström on 13 January 2008, 16:36Tror du har helt rätt. På den tiden (när cykeln kom) var det väldigt omoraliskt att blotta minsta hudgnutta mellan fotknölarna och hakan.
Tror du har helt rätt. På den tiden (när cykeln kom) var det väldigt omoraliskt att blotta minsta hudgnutta mellan fotknölarna och hakan.
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 17:17Det finns racer för damer. Bianchi tillverkar dem bland annat. Damracerna har inte lika brett styre - du ska hålla i styret ganska rakt ut från axlarna och inte brett isär med armarna. Ett annat mått är det från sadeln till pedalerna och från sadeln till
Det finns racer för damer. Bianchi tillverkar dem bland annat. Damracerna har inte lika brett styre - du ska hålla i styret ganska rakt ut från axlarna och inte brett isär med armarna. Ett annat mått är det från sadeln till pedalerna och från sadeln till
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 17:36När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i f
När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i f
Quote from mats1976@gmail.com on 13 January 2008, 17:56Har då aldrig jag gjort...vig som ett kassaskåp.
Kusen skall stå still vid på- och avstigning, sist jag red för något år sedan stod jag på en pall när jag klev på hästen (kanske beror på att han är 1.74 i mankhöjd). 😉
Har då aldrig jag gjort...vig som ett kassaskåp.
Kusen skall stå still vid på- och avstigning, sist jag red för något år sedan stod jag på en pall när jag klev på hästen (kanske beror på att han är 1.74 i mankhöjd). 😉
Quote from ellen olsson on 13 January 2008, 18:06> När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i
> När jag jobbade i cykelbutik såg jag väldigt ofta att äldre, i synnerhet äldre kvinnor, svingade benet över sadeln när de fortfarande hade full fart framåt och stod kvar på ena pedalen, helt på en sida av cykeln, tills de stannat. Ibland hoppade de av i
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 18:08eller CycleX.
eller CycleX.