Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam- eller herrcykel för tjejcykl …
You need to log in to create posts and topics.

jo så blev det

Förstår bara inte varför man skulle göra som ni gör. Intressant också att notera att båda som säger att de gör det verkar vara i övre medelåldern. Det stämmer med mina observationer.

Jag kom på att jag ibland gör på ett annat sätt. Då vinklar jag ner cyk

varför är deras ålder intresant?

Men det sista du beskrev Marcus är ju exakt detsamma som jag beskrev i mitt senaste inlägg.

Åldern är intressant för jag har en känsla av att det är så man lärde sig att gå på/av cykeln förr, men att det vid en viss tidpunkt minskade till förmån för det jag kallar det normala sättet. 45-50 år och äldre var det som gjorde det bland de kunder jag

jag trode att du menade att de va så erfarena cyklister med så god balans att de klarar av det till skilnad mot de som inte cyklat så länge och måste kliva av och på på det "normala" sättet

Rasmus: Jag är ung och jag går också av cykeln så, ibland. Har inget "normalsätt" direkt, men om jag har bra yta framför mig och sedan ska gå med cykeln så gör jag så.. Bara man har handbroms så är det väl inget problem?

Nä, det får du tro om du vill. Försök inte bromsa hårt när du har hela massan på ena sidan cykeln bara...

Jag tycker det ser heltokigt ut. Som om folk tror att de rider på en häst och inte cyklar på en cykel.

Fast man åker ju inte i samma hastighet som man gör om man ska framåt, det är ju inte så att jag trampar för fullt och sedan kastar mig till ena sidan... Cykeln är ju på väg att sakta ner, jag ska ju av?

Varför då inte vänta med att gå av tills du stannat? Går du ur bilen innan den stannat? Hoppar du av tåget innan det är framme vid perrongen? (#)