Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDam- eller herrcykel för tjejcykl …
You need to log in to create posts and topics.

Gary, jag läser snabbt och tar till mig relevant information 🙂
Tror bikebuster rekommenderar storlek S för mig. Som sagt, ska pröva lite olika cyklar i butik, annars får jag väl komma upp till Hagacykel för experthjälp 😉

Hej Håkan.

Vad är det du inte förstår av

"Men mäter man, så brukar det bli bra. Mäter man inte, så kan det bli bra. Men det kan också bli mindre bra, tom riktigt dåligt. Och som någon skrev. Man får byta ut en massa för att den ska bli ok."

Sen är det

Haha, jag visste inte att sättet jag kliver på cykeln har ett namn: cowboy-start.
Jag visste inte heller att det delade cyklisterna i två läger: de som tycker det är rätt, respektive fel.

Jag tror inte det är något som har med medelålder att göra i alla

🙂 Nej det visste inte jag heller!

Jag tror jag la grunden till min cowboy-start när jag som liten knodd började köra en 125:a som jag knappt nådde ner till fotpinnarna på när jag satt på den. Fick bli start på ena fotpinnen för att sen kränga sig upp n

Det har nog mer med cykelvana att göra.
Försök starta i ett större startfält med "cowboy"start så lär ni få höra ett och annat. Det är inte speciellt säkert med den typen av övningar och uppskattas inte.

Det är ju inte direkt handstående växlingar vi pratar om utan snarare att lite ledigt knäppa fast vänster sko och rulla iväg för att sedan föra höger ben över bakhjulet till höger trampa. Då ser jag mer risker med ben och skor över styret där det sitter l

Lösa vajrar? Hur ser din cykel ut???

Jag är av den åsikten att man inte ska framföra ett fordon utan att hela tiden ha full kontroll över det. Att hoppa på och av i farten, cykla utan att hålla i styret och liknande aktiviteter är exempel på brist på kon

BILD:http://www.evanscycles.com/product_images/Y5706A.jpg

Det tycker jag är en bra åsikt!

Är det ett stolpScott?

Stolpe in tror jag 🙂