Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonDamernas OS triathlon i efterhand
You need to log in to create posts and topics.

Den som inte är supervass som löpare lär inte få bättre chans att springa fort genom att försöka rycka bland folk som har koll på varandra på en sån bana. Särger som andra, David behöver nog testa hur mycket långsammare han blir på 10 km löpning efter att

Fast ändå så kommenterade M Thoren just samma tanke som jag. Han har väl ändå några hyfsade resultat?

David, du har rätt.

David, när ska du göra några lopp själv o testa?

Det här med att man måste tävla / ha tävlat själv tycker jag luktar ganska illa.

Det är ju inte direkt omöjligt att vara en bra tränare även om man själv inte varit elitaktiv, borde då inte samma sak gälla taktikträning?
(Och det finns verkligen ingen

Det jag vet(tycker) är iaf att Micke Thoren trots sina tidigare triathlonresultat har en hel del kvar att slipa på innan det blir en hyfsad kommentator utav honom.

Men jädrars vad det gick undan i grabbarnas rejs, 10km på 29min (2.54min/km). Man kan ju b

@Jonas, vet du några bra tränare/coacher i någon idrott som inte tävlat i sin/den idrotten tidigare?
Omöjligt, nä kanske inte.
Ovanligt, ordentligt.

Ska vi nysta i dagens lopp så är det ju samma visa igen, de "bästa" löparna fick fritt spelrum. Syntes t

40 i snitt på lagtempo och klungkörning är ju ingen extremt hög fart.

Engelmännen styrde farten på cyklingen och endast ryssen gjorde ett lite allvarligare försök men han hade inte snackat ihop sig med någon.

43.6km/h i snitt.
På en bana med 4-5st 45gr svängar och 7-8st +90gr svängar x7 varv.
Jo det är rätt bra pinkat, eller. Väl?