Quote from Catharina Brattlin on 25 January 2009, 21:36Mats, jag är 38 gammal, och har iofs inte mätt min maxpuls på "riktigt" sätt, utan jag har utgått från mina uppmätta pulsnivåer under lopp.
Under mitt senaste halvmarathon snittade jag 180 i puls under de lite drygt 2 timmar loppet tog, och under spurten
Mats, jag är 38 gammal, och har iofs inte mätt min maxpuls på "riktigt" sätt, utan jag har utgått från mina uppmätta pulsnivåer under lopp.
Under mitt senaste halvmarathon snittade jag 180 i puls under de lite drygt 2 timmar loppet tog, och under spurten
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 09:15Jo, det kanske är så trots allt. I helgen spurtade jag på slutet av ett 8 km-pass och fick upp pulsen till 193, så det kanske finns 27 slag till att plocka fram så småningom.
Jo, det kanske är så trots allt. I helgen spurtade jag på slutet av ett 8 km-pass och fick upp pulsen till 193, så det kanske finns 27 slag till att plocka fram så småningom.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 10:09Jag har också gjort lite på samma sätt som Sylvia: högsta puls jag mätt upp utan att göra nåt test är 185. Jag räknar därför med en maxpuls på 190, även om jag tror att den egentligen kan ligga ännu högre. På halvmaran som tog mig 2,22 snittade jag 173 i
Jag har också gjort lite på samma sätt som Sylvia: högsta puls jag mätt upp utan att göra nåt test är 185. Jag räknar därför med en maxpuls på 190, även om jag tror att den egentligen kan ligga ännu högre. På halvmaran som tog mig 2,22 snittade jag 173 i
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 10:31Sylvia: Varför ska det vara 80% av din maxpuls för att du kan prata?
Sylvia: Varför ska det vara 80% av din maxpuls för att du kan prata?
Quote from Catharina Brattlin on 26 January 2009, 10:35David: det vet jag inte. Jag har för mig att jag har läst att runt 70-80% skulle vara prattempo. Men jag har säkert helt fel.
David: det vet jag inte. Jag har för mig att jag har läst att runt 70-80% skulle vara prattempo. Men jag har säkert helt fel.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 11:01För att kunna köra distansträning på cykel och ligga under 80% så finns det en mellan tummen o pekgingervariant, att det ska gå att prata utan ansträngning.
Det gäller för de som inte kör med pulsklocka-otestade-bryr sig inte.....
För att kunna köra distansträning på cykel och ligga under 80% så finns det en mellan tummen o pekgingervariant, att det ska gå att prata utan ansträngning.
Det gäller för de som inte kör med pulsklocka-otestade-bryr sig inte.....
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 11:04David, de övriga får de alltså bara hålla tyst de? 🙂
David, de övriga får de alltså bara hålla tyst de? 🙂
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 11:07Vissa verkar ha ett stort behov av att prata och då gäller det att höja farten lite.
Vissa verkar ha ett stort behov av att prata och då gäller det att höja farten lite.
Quote from Catharina Brattlin on 26 January 2009, 11:15David, distansträning i löpning då? Gäller inte tummen-och pekfingerregeln där?
David, distansträning i löpning då? Gäller inte tummen-och pekfingerregeln där?
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 11:24Ingen aning. Fast du vet din maxpuls och borde utgå ifrån den.
Ingen aning. Fast du vet din maxpuls och borde utgå ifrån den.