Quote from Guest on 16 February 2013, 12:55...har jag lite funderingar kring.
Jag har ett drygt år nu kört även mina långpass på morgonen helt utan energiintag före eller under. Dvs enbart vatten. En tanke har varit att träna upp fettförbränningen så jag inte kollapsar på LL så hårt (den biten mi
...har jag lite funderingar kring.
Jag har ett drygt år nu kört även mina långpass på morgonen helt utan energiintag före eller under. Dvs enbart vatten. En tanke har varit att träna upp fettförbränningen så jag inte kollapsar på LL så hårt (den biten mi
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 13:05Har du träffats av Hammaren, bonkat, sprungit in i väggen så vet du det garanterat. Det handlar inte om att bli trött eller några pulsslag.
Upplevelsen är total och tar tid att återhämta sig ifrån.
Har du träffats av Hammaren, bonkat, sprungit in i väggen så vet du det garanterat. Det handlar inte om att bli trött eller några pulsslag.
Upplevelsen är total och tar tid att återhämta sig ifrån.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 14:16OK, men det där sade mig liksom inte så mycket.
Vad är väggen?
Slut på glykogen?
Nåt annat?
Kan man springa 2:40 "tom" utan att få slut på glykogen?
I så fall vad skiljer ett sånt slut på glykogen från väggen?Etc...
OK, men det där sade mig liksom inte så mycket.
Vad är väggen?
Slut på glykogen?
Nåt annat?
Kan man springa 2:40 "tom" utan att få slut på glykogen?
I så fall vad skiljer ett sånt slut på glykogen från väggen?
Etc...
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 17:16Kroppen hinner inte metabolisera glykogenet och då blir det soppatorsk. Det blir stopp i maskineriet.
Kroppen hinner inte metabolisera glykogenet och då blir det soppatorsk. Det blir stopp i maskineriet.
Quote from Bjarne Lewin on 16 February 2013, 19:38Hur lång tid tar det att återhämta sig om man har varit ändan inne i väggen? Flera veckor?
Hur lång tid tar det att återhämta sig om man har varit ändan inne i väggen? Flera veckor?
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 19:42Beror på hur mycket kolhydrater du drar i dig och antal timmar sömn. Har gått i väggen ett par gånger och brukar sova 10-12 timmar och sedan vara seg dagen efter. Men efter 48 timmar brukar det funka hyfsat att köra på igen.
Beror på hur mycket kolhydrater du drar i dig och antal timmar sömn. Har gått i väggen ett par gånger och brukar sova 10-12 timmar och sedan vara seg dagen efter. Men efter 48 timmar brukar det funka hyfsat att köra på igen.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 19:42Har man ordning på träningsupplägget och käket efteråt så kan man träna dagen efter. Fast man är ganska seg.
Har man ordning på träningsupplägget och käket efteråt så kan man träna dagen efter. Fast man är ganska seg.
Quote from Bjarne Lewin on 16 February 2013, 19:46Okej! men det är ju ändå en ganska kort tid.
Okej! men det är ju ändå en ganska kort tid.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 19:52Det beror ju på om man håller på med L(ow)C(ompetence)H(igh)F(antasy). Då är det troligtvis en betydligt långsammare process.
Det beror ju på om man håller på med L(ow)C(ompetence)H(igh)F(antasy). Då är det troligtvis en betydligt långsammare process.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 19:54Inte så kort tid om du har långt kvar till målgången 🙂
På Göteborg Marathon i höstas kraschade jag hyfsat hårt vid 38 km. Stannade och drack coca-cola och fick sedan mental coaching av en medlöpare att ta mig ytterligare 2 km och sedan stapplade och pr
Inte så kort tid om du har långt kvar till målgången 🙂
På Göteborg Marathon i höstas kraschade jag hyfsat hårt vid 38 km. Stannade och drack coca-cola och fick sedan mental coaching av en medlöpare att ta mig ytterligare 2 km och sedan stapplade och pr