Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 09:46Massor med träning i Zon2 inklusive långpassen. När det börjar närma sig tävling mer inslag av träning i tänkt tävlingsfart och långpass med fartökningar.
Intag av energi under långpass är inte direkt svart eller vit utan av avvägning träningseffekt/åter
Massor med träning i Zon2 inklusive långpassen. När det börjar närma sig tävling mer inslag av träning i tänkt tävlingsfart och långpass med fartökningar.
Intag av energi under långpass är inte direkt svart eller vit utan av avvägning träningseffekt/åter
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 14:36hur kommer det sig att en kenyan kan springa hårt och utan nån energi intag på sina pass?
det är inställning det handlar om, att kämpa fast det känns inte 100% bra.
att bara köra och komma i mål som en vinnare.
stänga av alla andra tankar , om man har be
hur kommer det sig att en kenyan kan springa hårt och utan nån energi intag på sina pass?
det är inställning det handlar om, att kämpa fast det känns inte 100% bra.
att bara köra och komma i mål som en vinnare.
stänga av alla andra tankar , om man har be
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 14:44Hur fungerar det om dina kenyaner kör på glykogen? Handlar det bara om inställning då också?
Hur fungerar det om dina kenyaner kör på glykogen? Handlar det bara om inställning då också?
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 15:49många har inte den kunskapen där , vad man ska äta eller dricka. men ändå tränar de hårt och får resultat genom den inställningen att träna hårt och vinna tävlingar.
har träffat på de som har precis börjat träna och testar ett 10km lopp och springer på 29
många har inte den kunskapen där , vad man ska äta eller dricka. men ändå tränar de hårt och får resultat genom den inställningen att träna hårt och vinna tävlingar.
har träffat på de som har precis börjat träna och testar ett 10km lopp och springer på 29
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 15:52Om man precis börjat träna och gör 29-30min på milen så har man nog en gnutta talang också........
Om man precis börjat träna och gör 29-30min på milen så har man nog en gnutta talang också........
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 15:58ja, det har man säkert. men har träffat 10tal sånna löpare där. varför träffar man aldrig nån svensk löpare med den talangen? då måste det ju va lite med inställningen att göra med.
ja, det har man säkert. men har träffat 10tal sånna löpare där. varför träffar man aldrig nån svensk löpare med den talangen? då måste det ju va lite med inställningen att göra med.
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 16:05det var nu i januari jag och 2 kenyanska löpare var ute på ett distanspass, vi sprang runt 17km. ungefär vid 11-12km in på passet fick jag magsmärtor och sa att jag är tvungen att dra ner tempot. så sa de att det kunde jag inte göra, ska du göra det på tä
det var nu i januari jag och 2 kenyanska löpare var ute på ett distanspass, vi sprang runt 17km. ungefär vid 11-12km in på passet fick jag magsmärtor och sa att jag är tvungen att dra ner tempot. så sa de att det kunde jag inte göra, ska du göra det på tä
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 16:06Eller Östafrikaners unika kroppskonstruktion som lämpar sig extremt väl till långdistanslöpning..
Eller Östafrikaners unika kroppskonstruktion som lämpar sig extremt väl till långdistanslöpning..
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 16:16ja så är det, men det är inte hela sanningen. vi sprang ju fort på 70-80 talet.och innan det.
men vad hände sen? brist på inställningen att bedriva en hård träning tror jag.
man har en grymt bra kunskap om kost och träningsmetoder mm här. men inställninge
ja så är det, men det är inte hela sanningen. vi sprang ju fort på 70-80 talet.och innan det.
men vad hände sen? brist på inställningen att bedriva en hård träning tror jag.
man har en grymt bra kunskap om kost och träningsmetoder mm här. men inställninge
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 16:40Krävs för vad? Du förutsätter att alla har samma mål. Tro det eller ej men det finns faktiskt dom som bara vill lägga ner 4 pass/vecka och maximera resultaten efter dom förutsättningarna. Därmed inte sagt att personen inte vet om att man hade blivit bättr
Krävs för vad? Du förutsätter att alla har samma mål. Tro det eller ej men det finns faktiskt dom som bara vill lägga ner 4 pass/vecka och maximera resultaten efter dom förutsättningarna. Därmed inte sagt att personen inte vet om att man hade blivit bättr