Quote from Elias Engqvist on 19 February 2013, 19:59Även om Tonni uttrycker sig lite si och så, så håller jag till stor del med honom. Jag tror att en stor del av förklaringen ligger i att de flesta Kenyanerna som Tonni träffat och öht de som springer seriöst i Kenya, gör det för 2 saker, att ta sig ur fat
Även om Tonni uttrycker sig lite si och så, så håller jag till stor del med honom. Jag tror att en stor del av förklaringen ligger i att de flesta Kenyanerna som Tonni träffat och öht de som springer seriöst i Kenya, gör det för 2 saker, att ta sig ur fat
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 20:09Jag själv har lite svårt att bedöma vad som är seriöst. Har aldrig varit någon duktig löpare och kommer nog inte bli det heller men jag tycker att det är kul och försöker lära mig så mycket som möjligt .
Jag kan tycka att det är seriöst att ha en plan me
Jag själv har lite svårt att bedöma vad som är seriöst. Har aldrig varit någon duktig löpare och kommer nog inte bli det heller men jag tycker att det är kul och försöker lära mig så mycket som möjligt .
Jag kan tycka att det är seriöst att ha en plan me
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 14:41Det som man medicinskt skulle kalla att gå in i väggen är väl när glykogenet tar slut och man måste gå över till glukoneogenes. Nästan allt vad gäller konditionsidrott kommer tillbaka till ditt maximala syreupptag VO2max Man brukar säga att man kan arbeta
Det som man medicinskt skulle kalla att gå in i väggen är väl när glykogenet tar slut och man måste gå över till glukoneogenes. Nästan allt vad gäller konditionsidrott kommer tillbaka till ditt maximala syreupptag VO2max Man brukar säga att man kan arbeta
Quote from Funbeat user on 24 February 2013, 17:31Någon VO2max-träning behövs knappt alls när man tränar för långa lopp och om man kör det så ligger det oftast under försäsong och inte under tävlingsförberedande period.
Anledningen till det är att VO2max i väldigt få fall är just den begränsande faktorn
Någon VO2max-träning behövs knappt alls när man tränar för långa lopp och om man kör det så ligger det oftast under försäsong och inte under tävlingsförberedande period.
Anledningen till det är att VO2max i väldigt få fall är just den begränsande faktorn