Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet där med väggen...?
You need to log in to create posts and topics.

ok, så är det ju. men ändå vill de göra bra tider på sina tävlingar och vill springa fort och göra under en viss tid. men då måste ju personen träna där efter för att nå de tider de vill. men när det gör ont lägger man av eller drar ner tempot. då är det

Precis, Markus.

Det är nog väldigt få här för vilka hur eliten bedriver sin träning har någon relevans (annat än som kuriosa). Vi har ett liv utanför träningen och maximerar också andra saker (att vara hel, tex). Men alternativet till "allt" behöver inte

Menar du att dom precis har börjat träna i en klubb eller att dom precis har lärt sig att springa till skolan?
Det kan ju trots allt innebära i första fallet att dom har tränat löpning i tio-tolv år innan dom deltager i en organiserad träning med en klub

för det första har de inga klubbar i Kenya ..
det är unga män som vill börja träna och kolla vart det bär av.

tex den byn vart jag har mitt hus kommer det killar som vill börja träna och testa hur långt de kan gå. tex i denna byn finns det ju skolor över

Ja, då har dom inte gjort något innan dom börjar träna och drar en mil på 29 minuter? Tyvärr så är det inte trovärdigt att någon skulle göra det utan någon fysisk aktivitet innan.

jag sa ju att de har tränat men inte seriöst. som en svensk motionär, några gånger i veckan. och när de testar milen så drar de den på 29-30minuter . så frågar jag bara hur fan kunde du springa så fort, sa de att vill man så kan man. fattar inte själv att

Nja, så skrev du inte.
>har träffat på de som har precis börjat träna och testar ett 10km lopp och springer på 29-30minuter.

Du får gärna förtydliga lite. Vad klassar du som att träna seriöst och inte?

ja, börjat träna seriöst. men iallafall så är det.
du borde åka ner se och lära.

seriöst är att löpningen går före allt annat. är inte det seriöst eller?? vad anser du?