Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Klättra kanske? Då får du använda överkroppen också. Själv är jag ingen klättrare men jag lever tillsammans med en som är nyfrälst utövare av "bouldering", alltså klättring på låg höjd utan rep eller andra säkerhetsdoningar. Tydligen är det det roligaste

Kan man klättra om man fortfarande har 12kg övervikt och inte har kroppstypen "sparris" ?

Jag har aldrig träffat på någon under etapploppen som känner för att jogga mellan loppen.

Jag fattar inte att du inte har reggat in dig hos oss på FunBeat Streak Runners ännu...jag kan som gammal erfaren leg psykolog då omedelbums ställa din diagnos samt föreskriva dina fortsatta psykiska träningsövningar....ja lite av dom fysiska åxå...typ so

Variera träningen, då tål kroppen mer träning = du kan köra fler dagar! Cykla, simma, crosstrainer, funktionell stryketräning, raska promenader kör jag som alternativ till löpningen.

"Det går ju alltid att träna annat de dagarna man inte springer om hälsenan och tiden tillåter" sorry Oskar jag läste lite slarvigt där men det kunde stått så här också.

Man kan ju cykla i skogen också. MTB kan vara riktigt skoj 🙂

Frida >> Det är just det, det handlar som sagt om att kroppen ska tåla det och vara van vid det. Jag har gjort mitt bästa orienteringslopp dagen efter en tuff långdistans på ca80min där jag tog helt slut. På kvällen joggade jag en sväng 20-25min och dagen

Oscar, jag tror det handlar om att kroppens tempo sänks något så huvudet hinner med, och att man inte är lika övertänd. Eller får du samma effekt i "huvudlös" löpning?

@Niklas: det kan man göra, även med fler än 12 kg. Klätterspår är graderade 4-9 och 4:or klarar du galant. På Kullaberg finns det många olika klätterspår, även en hel del 4:or.

Kullaberg