Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 23:38Enligt sjukgymnasten så felbelastar jag knäna då jag pronerar kraftigt och det låter som en helt rimlig förklaring då smärtan snabbt reducerades efter att jag började använda inlägg i skorna.
Temposänkningen kan jag inte förklara, men jag kan med säkerhe
Enligt sjukgymnasten så felbelastar jag knäna då jag pronerar kraftigt och det låter som en helt rimlig förklaring då smärtan snabbt reducerades efter att jag började använda inlägg i skorna.
Temposänkningen kan jag inte förklara, men jag kan med säkerhe
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 00:28Det finns en fara med att gå på distans i stället för tid, speciellt för en del nybörjare. Dessa försöker slå sitt förra resultat varje gång, och springer därför samma runda varje gång. Man kan göra detta några veckor kanske, men det är ingen metod som fu
Det finns en fara med att gå på distans i stället för tid, speciellt för en del nybörjare. Dessa försöker slå sitt förra resultat varje gång, och springer därför samma runda varje gång. Man kan göra detta några veckor kanske, men det är ingen metod som fu
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:20Jag utgår från tid. Jag har förut tänkt i sträcka men då har jag gett upp löpningen för att det tagit för mycket tid och känts deprimerande på nåt vis.
Nu har jag sett ut en 3 km lång runda som jag gör olika intervaller på. Det känns roligt och bra, och
Jag utgår från tid. Jag har förut tänkt i sträcka men då har jag gett upp löpningen för att det tagit för mycket tid och känts deprimerande på nåt vis.
Nu har jag sett ut en 3 km lång runda som jag gör olika intervaller på. Det känns roligt och bra, och
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:40Pronation i sig skapar troligen inga problem. Pronation tillsammans med inåtroterade höfter, knän som valler ihop och abducerade underfötter kan utan tvekan leda till problem.
Pronation i sig skapar troligen inga problem. Pronation tillsammans med inåtroterade höfter, knän som valler ihop och abducerade underfötter kan utan tvekan leda till problem.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 09:42Du är 19 år, dina knän ska förhoppningsvis bära dig framåt i många, många år till.. Jag skulle fokusera på att bli av med smärtan innan jag tänkte på vare sig sträcka eller tid.
Kroppen har en tendens att skjuta till hormoner när man får ont vid träning.
Du är 19 år, dina knän ska förhoppningsvis bära dig framåt i många, många år till.. Jag skulle fokusera på att bli av med smärtan innan jag tänkte på vare sig sträcka eller tid.
Kroppen har en tendens att skjuta till hormoner när man får ont vid träning.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 12:44Löpning mäts i kilometer. Så är det bara.
Sedan kan man natruligtvis ändå välja att träna enligt "tid" om man tycker det känns bättre.
Men man kan inte komma ifrån att alla frågar efter "hur många km snittar du i veckan?", "Hur långt sprang du igår" oc
Löpning mäts i kilometer. Så är det bara.
Sedan kan man natruligtvis ändå välja att träna enligt "tid" om man tycker det känns bättre.
Men man kan inte komma ifrån att alla frågar efter "hur många km snittar du i veckan?", "Hur långt sprang du igår" oc
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 12:54Ja, jag vet ju inte vilka kompisar du har men jag och många med mig anger träningsmängd i timmar (och inte i minuter eller km). Det blir svårt att prata om km när man kör flera olika sorters träning (cykling/löpning/skidåkning), och direkt omöjligt när ma
Ja, jag vet ju inte vilka kompisar du har men jag och många med mig anger träningsmängd i timmar (och inte i minuter eller km). Det blir svårt att prata om km när man kör flera olika sorters träning (cykling/löpning/skidåkning), och direkt omöjligt när ma
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:08Håller med Lena; man löper kilometer, på en viss tid.... (Även om jag vill att det ska gå fortare!)
Håller med Lena; man löper kilometer, på en viss tid.... (Även om jag vill att det ska gå fortare!)
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:10Vill återigen tacka för alla tips och idéer, inspirationerna på detta forum tar aldrig slut!
Vill även rätta mig själv, då jag fick känslan av att vi inte pratade om samma saker när jag sa att jag pronerade. Efter lite uppsöknade på vårdguiden insåg jag
Vill återigen tacka för alla tips och idéer, inspirationerna på detta forum tar aldrig slut!
Vill även rätta mig själv, då jag fick känslan av att vi inte pratade om samma saker när jag sa att jag pronerade. Efter lite uppsöknade på vårdguiden insåg jag
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:13Nu har vi ju en nybörjare här som inte kan bestämma sig vad hon ska gå efter. Nybörjare kanske inte har just en GPS-klocka (jag har haft min i 1 månad nu och har sprungit i ett antal år). Det är roligare (och mera anpassat till vardagslivet) att kunna utb
Nu har vi ju en nybörjare här som inte kan bestämma sig vad hon ska gå efter. Nybörjare kanske inte har just en GPS-klocka (jag har haft min i 1 månad nu och har sprungit i ett antal år). Det är roligare (och mera anpassat till vardagslivet) att kunna utb