Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:15Lena, riktigt så enkelt är det inte. Det finns mängder av löpartävlingar där man springer så långt som möjligt på viss tid.
OrienteringsLÖPNING heter det. 🙂
Lena, riktigt så enkelt är det inte. Det finns mängder av löpartävlingar där man springer så långt som möjligt på viss tid.
OrienteringsLÖPNING heter det. 🙂
Quote from Jonny Persson on 3 August 2010, 13:15Jag är med Lena till 100%. Löpning mäts i distans.
Distans producerar man, tid konsumerar man.
Jag är med Lena till 100%. Löpning mäts i distans.
Distans producerar man, tid konsumerar man.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:17Fördel som nybörjare att köra på tid, är att man kan slå av på takten och därmed göra det lite lättare för sig att nå den utsatta tiden, det är lättare att nå målet utan att pressa sig så hårt.
Fördel som nybörjare att köra på tid, är att man kan slå av på takten och därmed göra det lite lättare för sig att nå den utsatta tiden, det är lättare att nå målet utan att pressa sig så hårt.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:17Men allra roligast är att utbrista:
"Jag sprang hela 3 km utan att stanna!"
Fördelen med GPS är ju just denna (och enda orsaken till att jag köpte min Garmin 305) att man vet hur långt man har sprungit. Hur länge - det kan man ju se på sin vanliga klock
Men allra roligast är att utbrista:
"Jag sprang hela 3 km utan att stanna!"
Fördelen med GPS är ju just denna (och enda orsaken till att jag köpte min Garmin 305) att man vet hur långt man har sprungit. Hur länge - det kan man ju se på sin vanliga klock
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:21Men Magnus - jag pratar inte om orienteringslöpning. Eller springskytte. Eller ens tidsultra. Eller överhuvudtaget om någonting annat än just löpning.
Däremot håller jag helt med dig om ditt andra påstående, att det som nybörjare kan vara lättare att sp
Men Magnus - jag pratar inte om orienteringslöpning. Eller springskytte. Eller ens tidsultra. Eller överhuvudtaget om någonting annat än just löpning.
Däremot håller jag helt med dig om ditt andra påstående, att det som nybörjare kan vara lättare att sp
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:24Vad ni krånglar till det allihopa.
Man springer en viss distans på en viss tid, dvs båda parametrarna är med. Så är det både på träning och tävling.
Om man inte bryr sig om en av parametrarna så får man väl välja vilken parameter som helst, inget sätt ä
Vad ni krånglar till det allihopa.
Man springer en viss distans på en viss tid, dvs båda parametrarna är med. Så är det både på träning och tävling.
Om man inte bryr sig om en av parametrarna så får man väl välja vilken parameter som helst, inget sätt ä
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:27Och förresten så säger du ju samma sak själv Magnus:
man ska springa så långt som möjligt på en viss tid. Det är alltså hur mång km man sprungit som är resultatet, det viktiga. Sedan att det tog (en i förväg fastställd) tid i minuter och timmar räknat - j
Och förresten så säger du ju samma sak själv Magnus:
man ska springa så långt som möjligt på en viss tid. Det är alltså hur mång km man sprungit som är resultatet, det viktiga. Sedan att det tog (en i förväg fastställd) tid i minuter och timmar räknat - j
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:34Lena, om man springer en sträcka snabbt som möjligt är det tiden som är resultatet, springer man så långt som möjligt på en viss tid är det sträckan som är resultatet.
Hur du kan få det till att löpning alltid mäts i tid övergår mitt ringa förstånd.
Du
Lena, om man springer en sträcka snabbt som möjligt är det tiden som är resultatet, springer man så långt som möjligt på en viss tid är det sträckan som är resultatet.
Hur du kan få det till att löpning alltid mäts i tid övergår mitt ringa förstånd.
Du
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 13:43"Löpning mäts i kilometer. Så är det bara."
Sant, men jag skulle vilja nyansera det lite. När man skall ut och springa ett pass så brukar de flesta bestämma sig för att springa en speciell runda, alternativt att springa en speciell tid. Jag förespråkar o
"Löpning mäts i kilometer. Så är det bara."
Sant, men jag skulle vilja nyansera det lite. När man skall ut och springa ett pass så brukar de flesta bestämma sig för att springa en speciell runda, alternativt att springa en speciell tid. Jag förespråkar o
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 19:09Magnus - du säger att "om man springer en sträcka snabbt som möjligt är det tiden som är resultatet, springer man så långt som möjligt på en viss tid är det sträckan som är resultatet." Jag menar att i det förstnämnda fallet skulle tiden inte vara intress
Magnus - du säger att "om man springer en sträcka snabbt som möjligt är det tiden som är resultatet, springer man så långt som möjligt på en viss tid är det sträckan som är resultatet." Jag menar att i det förstnämnda fallet skulle tiden inte vara intress