Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 23:04Lena, du borde istället tala om dig i pluralis som den ultradrottning du är. (Och jag känner dig - whooohaaa!)
Lena, du borde istället tala om dig i pluralis som den ultradrottning du är. (Och jag känner dig - whooohaaa!)
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 10:19Tidplanering är väl strängt taget lättare att lägga in i planeringen; Ungefär pass 40 min, spring 20 min vänd.
Blir inte exakt iaf, men tid är väl det de flesta har brist på.
(Maken var t ex inte helt förtjust i mitt tempopass imorse som tog mer än en ti
Tidplanering är väl strängt taget lättare att lägga in i planeringen; Ungefär pass 40 min, spring 20 min vänd.
Blir inte exakt iaf, men tid är väl det de flesta har brist på.
(Maken var t ex inte helt förtjust i mitt tempopass imorse som tog mer än en ti
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 10:36"Ätakilometerdjävulen" - just den ja (H:)
Tanken att få bokföra 1 km eller kanske bara 500 meter extra i träningsdagboken sporrar mig till att förlänga rundan. Att passet skulle ta ytterligare 5-10 minuter känns ju däremot bara jobbigt och onödigt.
"Ätakilometerdjävulen" - just den ja (H:)
Tanken att få bokföra 1 km eller kanske bara 500 meter extra i träningsdagboken sporrar mig till att förlänga rundan. Att passet skulle ta ytterligare 5-10 minuter känns ju däremot bara jobbigt och onödigt.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 10:39Det går det med! Jag har ett pass på 3 km med jämna mellanrum och "ätaminuterfrestaren" tycker alltid att jag borde förlänga det till 30 min 😉
Fast kilometrar kan nog vara värre, det är sant.
Det går det med! Jag har ett pass på 3 km med jämna mellanrum och "ätaminuterfrestaren" tycker alltid att jag borde förlänga det till 30 min 😉
Fast kilometrar kan nog vara värre, det är sant.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 10:55Aha! Spring 20 minuter och vänd. Så gör man givetvis då man spriner på tid. Jag var så fast i min cirkelformade bana att jag inte fattade hur man spriner på tid.
Men det är ju så tråkigt att vända så det utgår ändå.
Aha! Spring 20 minuter och vänd. Så gör man givetvis då man spriner på tid. Jag var så fast i min cirkelformade bana att jag inte fattade hur man spriner på tid.
Men det är ju så tråkigt att vända så det utgår ändå.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 11:01Det är tråkigare att springa samma varv flera ggr. 🙂
Det är tråkigare att springa samma varv flera ggr. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 11:08Det behövs inte då mina rundor oftast är exakt så långa som jag tänker springa "by design".
Det behövs inte då mina rundor oftast är exakt så långa som jag tänker springa "by design".
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 12:12Har hört av flertal närmare kompisar som även springar att "springa 20 minuter och vänd" fungerar ganska fint tydligen, blir inte det minsta tråkigt enligt dem. Man kan dessutom försöka hitta en stig/väg som har en annan väg i närheten, relativt parallell
Har hört av flertal närmare kompisar som även springar att "springa 20 minuter och vänd" fungerar ganska fint tydligen, blir inte det minsta tråkigt enligt dem. Man kan dessutom försöka hitta en stig/väg som har en annan väg i närheten, relativt parallell
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 12:28Angående diskussion om man ska springa på distans eller tid.
Det viktiga är att träningen är skön och att man får kontinuitet.
Följande hjälper till tycker jag:
* träningsdagbok som funbeat
* träna ej för hårt (kombinera löpning med annat)
* träna med k
Angående diskussion om man ska springa på distans eller tid.
Det viktiga är att träningen är skön och att man får kontinuitet.
Följande hjälper till tycker jag:
* träningsdagbok som funbeat
* träna ej för hårt (kombinera löpning med annat)
* träna med k
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 13:36Under grundträning är inte distansen det avgörande utan ansträngningsnivån! Och det kopplat med hur lång tid man håller ansträngningen.
När man sen närmar sig sitt tävlingsmål brukar man fokusera mer på farten.
Sprungen sträcka är INTE det mest kritiska f
Under grundträning är inte distansen det avgörande utan ansträngningsnivån! Och det kopplat med hur lång tid man håller ansträngningen.
När man sen närmar sig sitt tävlingsmål brukar man fokusera mer på farten.
Sprungen sträcka är INTE det mest kritiska f