Quote from Catharina Brattlin on 23 December 2009, 10:24Jag har också sprungit nu i dagarna i packad snö, utan dubbar, och det gick bra.
Dock märkte jag att jag helt plötsligt sprang med framfotsisättning, istf hälisättning, som jag brukar. Är det vanligt? Att man byter fotisättning så automatiskt när underl
Jag har också sprungit nu i dagarna i packad snö, utan dubbar, och det gick bra.
Dock märkte jag att jag helt plötsligt sprang med framfotsisättning, istf hälisättning, som jag brukar. Är det vanligt? Att man byter fotisättning så automatiskt när underl
Quote from Elias Engqvist on 23 December 2009, 10:33Sylvia: Råkade hitta den här videon igår: http://www.youtube.com/watch?v=S_pNb01YoSA
Sylvia: Råkade hitta den här videon igår: http://www.youtube.com/watch?v=S_pNb01YoSA
Quote from Catharina Brattlin on 23 December 2009, 10:39Aha, tack Christer!
Ja, nu sprang jag ju inte lika snabbt, men visst verkar det som att det är så man "ska" göra, tydligen?
Jag antar att fotisättningen kommer lika naturligt på is/packad snö som när man springer på en sandstrand? För, samma sak hände
Aha, tack Christer!
Ja, nu sprang jag ju inte lika snabbt, men visst verkar det som att det är så man "ska" göra, tydligen?
Jag antar att fotisättningen kommer lika naturligt på is/packad snö som när man springer på en sandstrand? För, samma sak hände
Quote from Funbeat user on 23 December 2009, 12:37Det är naturligt att börja trippa på tå när det är halkigt. Tappat fäste på hälen--med rakt ben och allt--leder till oftast till ett pladask medans man hinner kompensera på framfoten. Bl.a. har man ju knät böjt i redoläge i det fallet.
Det är naturligt att börja trippa på tå när det är halkigt. Tappat fäste på hälen--med rakt ben och allt--leder till oftast till ett pladask medans man hinner kompensera på framfoten. Bl.a. har man ju knät böjt i redoläge i det fallet.
Quote from Funbeat user on 23 December 2009, 16:08Jag hittade ett par "broddar" på löplabbet för 150 pix- 4 dubb under framfoten och 2 under hälen. Sitter som en smäck, och det går att driva på bra utan att halka!!
Jag hittade ett par "broddar" på löplabbet för 150 pix- 4 dubb under framfoten och 2 under hälen. Sitter som en smäck, och det går att driva på bra utan att halka!!
Quote from Funbeat user on 23 December 2009, 18:46Ja idag så hade vi sån där snömodd på den gamla anrika E4:an genom Månkarbo. (Heter ju väg 600 numera men alla i församlingen säger E4:an..so what..?!)-.
Man fick inge fästa alls utan det blev typ två steg framåt och sedan ett steg bakåt....ja det kändes
Ja idag så hade vi sån där snömodd på den gamla anrika E4:an genom Månkarbo. (Heter ju väg 600 numera men alla i församlingen säger E4:an..so what..?!)-.
Man fick inge fästa alls utan det blev typ två steg framåt och sedan ett steg bakåt....ja det kändes
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 08:15Gel arctic kanske bara säljs på rea? Ser ut som mina, och de köpte jag nedsatt till halva priset förra vintern. (H)
Framför allt håller de fötterna varma, för vinden blåser inte rakt igenom dem. Men nu ska jag ut och lufta dem!
Gel arctic kanske bara säljs på rea? Ser ut som mina, och de köpte jag nedsatt till halva priset förra vintern. (H)
Framför allt håller de fötterna varma, för vinden blåser inte rakt igenom dem. Men nu ska jag ut och lufta dem!
Quote from ellen olsson on 24 December 2009, 10:50Har de gjort nåt åt dubbarna på Gel Arctic eller slits de fortfarande ut på några mil?
Har de gjort nåt åt dubbarna på Gel Arctic eller slits de fortfarande ut på några mil?
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 11:46Provade mina Slip-stoppers igår, på alla möjliga underlag. Fungerade suveränt på isade vägar och stigar. Dåligt fäste på lössnö med gräs under och inte sköna att springa på ren asfalt med.
Sammantagningsvis är ju mycket nöjd med köpet 125 kr på Sportia,
Provade mina Slip-stoppers igår, på alla möjliga underlag. Fungerade suveränt på isade vägar och stigar. Dåligt fäste på lössnö med gräs under och inte sköna att springa på ren asfalt med.
Sammantagningsvis är ju mycket nöjd med köpet 125 kr på Sportia,
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:08Jo jag läste det testet Fredrik och konstaterade att "min" modell hörde dit.
Modellen ska isf vara 06-07.
Hur snabbt dubbarna slits får jag dock återkomma om.
Skulle så vara fallet så blir det att dubba om vilket är fysiskt möjligt.
Jo jag läste det testet Fredrik och konstaterade att "min" modell hörde dit.
Modellen ska isf vara 06-07.
Hur snabbt dubbarna slits får jag dock återkomma om.
Skulle så vara fallet så blir det att dubba om vilket är fysiskt möjligt.