Quote from Jonny Persson on 12 December 2012, 12:12Och jag är överens med övriga. Jag skrev ett jättelångt svar till dig som tyvärr Funbeat dödade genom att kasta ut mig när jag tryckte på spara och nu orkar jag inte skriva om samma uppsats, sorry.
Och jag är överens med övriga. Jag skrev ett jättelångt svar till dig som tyvärr Funbeat dödade genom att kasta ut mig när jag tryckte på spara och nu orkar jag inte skriva om samma uppsats, sorry.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 12:40Fast jag brukar ha problem med "spring i din marafart" eftersom jag inte har någon marafart ...
Fast jag brukar ha problem med "spring i din marafart" eftersom jag inte har någon marafart ...
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 14:43Hur ofta bör man då tävla för att kunna använda sig av dessa tabeller?
Hur ofta bör man då tävla för att kunna använda sig av dessa tabeller?
Quote from Jonny Persson on 12 December 2012, 14:50Antingen tävlar man med jämna mellanrum eller så lär man sig att känna igen känslan av ansträngning man har på respektive distans. Tabeller är en vägledning och milfart på bana och milfart i terräng är ju inte densamma.
Antingen tävlar man med jämna mellanrum eller så lär man sig att känna igen känslan av ansträngning man har på respektive distans. Tabeller är en vägledning och milfart på bana och milfart i terräng är ju inte densamma.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 15:04Om du kör efter träningsschema eller i alla fall har en plan så kommer du ju bli starkare med tiden. Börja i nuvarande fart (5:30?) och ha det som snabbgräns. Känns det jättelätt så kan du ju sänka dig 5sek.
Men tänk på att du ska hålla hela vägen i alla
Om du kör efter träningsschema eller i alla fall har en plan så kommer du ju bli starkare med tiden. Börja i nuvarande fart (5:30?) och ha det som snabbgräns. Känns det jättelätt så kan du ju sänka dig 5sek.
Men tänk på att du ska hålla hela vägen i alla
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 16:42Varför är det så viktigt att alla intervaller går i samma fart?
Varför är det så viktigt att alla intervaller går i samma fart?
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 17:41Det viktiga med intervaller, har jag lärt mig, är att den sista ska vara snabbast.
Det viktiga med intervaller, har jag lärt mig, är att den sista ska vara snabbast.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 18:44Lämpligen ska de väl vara så att ansträngningen är ungefär samma i alla intervallerna?
Hävdar bestämt att om man inte tål intervaller i önskad tävlingsfart utan skaderisk har man helt andra problem än att toppa kondisen. Då behöver man göra en grundlägga
Lämpligen ska de väl vara så att ansträngningen är ungefär samma i alla intervallerna?
Hävdar bestämt att om man inte tål intervaller i önskad tävlingsfart utan skaderisk har man helt andra problem än att toppa kondisen. Då behöver man göra en grundlägga
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 18:45Ja men varför? Om man kör på känsla och jobbighetsgrad och kör så att alla blir lika jobbiga borde dom väl gå långsammare och långsammare. Varför är inte det bra?
Edit: Frågan är på Johans inlägg och tidigare.
Ja men varför? Om man kör på känsla och jobbighetsgrad och kör så att alla blir lika jobbiga borde dom väl gå långsammare och långsammare. Varför är inte det bra?
Edit: Frågan är på Johans inlägg och tidigare.
Quote from Funbeat user on 12 December 2012, 19:28Har inget svar då jag själv inte ställt frågan... men längst ner i denna artikel står det lite... tyvärr bekräftar det bara vad jag skrev...
http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=766
Har inget svar då jag själv inte ställt frågan... men längst ner i denna artikel står det lite... tyvärr bekräftar det bara vad jag skrev...