Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:13Ja, på Happy finns det mesta.
Ja, på Happy finns det mesta.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:27David.
"Resultatlistan ger svar om vad som är rätt eller fel."
Och min filosofi för träning/tävling är.
Det är inte den som tränar snabbast eller hårdast som vinner. Det är den som tränar klokast och är snabbast på tävlingen, som vinner.
Och Jonas A,
David.
"Resultatlistan ger svar om vad som är rätt eller fel."
Och min filosofi för träning/tävling är.
Det är inte den som tränar snabbast eller hårdast som vinner. Det är den som tränar klokast och är snabbast på tävlingen, som vinner.
Och Jonas A,
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:47P! Jag förstår inte vad du säger/skriver. I den här tråden har du skrivit många och långa inlägg och det är väldigt svårt att följa ditt resonemang. Johan och du har inte samma mål med er träning och kan/bör följdaktligen inte träna på samma sätt. End of
P! Jag förstår inte vad du säger/skriver. I den här tråden har du skrivit många och långa inlägg och det är väldigt svårt att följa ditt resonemang. Johan och du har inte samma mål med er träning och kan/bör följdaktligen inte träna på samma sätt. End of
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:57P-A L: Jag tycker P är hyggligt tydlig. ( Det är ju ändå funbeat, så vi har ju satt ribban. ;-)) meeen det var inte det jag ville fråga.. riktigt off-topic den här tråden, men jag snokade i din kalender och såg hastighetsangivelser på spinningpass. Vad är
P-A L: Jag tycker P är hyggligt tydlig. ( Det är ju ändå funbeat, så vi har ju satt ribban. ;-)) meeen det var inte det jag ville fråga.. riktigt off-topic den här tråden, men jag snokade i din kalender och såg hastighetsangivelser på spinningpass. Vad är
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 23:03Jonas,
Jag tycker inte att någonting av det som skrivits talar emot det som sägs i den bok du refererar till. Jag har också läst den - flera ggr - och författarna beskriver i den vilken effekt man får av att förbättra sin lokala kapacitet/höja vo2max/syre
Jonas,
Jag tycker inte att någonting av det som skrivits talar emot det som sägs i den bok du refererar till. Jag har också läst den - flera ggr - och författarna beskriver i den vilken effekt man får av att förbättra sin lokala kapacitet/höja vo2max/syre
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 23:14En meget bra oppsumering !!!! (t+)
En meget bra oppsumering !!!! (t+)
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 23:51Jag läste era inlägg som om P sa: kör mest distans (vilket inte enligt boken inte ger ökad VOmax) och Johan sa: kör mycket intervaller (som om dom är högintensiva just riktar sig mot att bygga VOmax).
Jag såg det som att där låg en oenighet eller i alla f
Jag läste era inlägg som om P sa: kör mest distans (vilket inte enligt boken inte ger ökad VOmax) och Johan sa: kör mycket intervaller (som om dom är högintensiva just riktar sig mot att bygga VOmax).
Jag såg det som att där låg en oenighet eller i alla f
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 00:41@Jonas: Då börjar tala om specifik träning för ett visst mål, dvs en träningsplan och inte bara generellt om timmar/vecka, som vi gjort tidigare.
Då lär en delmängd av svaret vara att periodisera.
Sen hur man periodiserar på bästa sätt för ett sådant
@Jonas: Då börjar tala om specifik träning för ett visst mål, dvs en träningsplan och inte bara generellt om timmar/vecka, som vi gjort tidigare.
Då lär en delmängd av svaret vara att periodisera.
Sen hur man periodiserar på bästa sätt för ett sådant
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 08:06Jonas, du har redan fått väldigt utförligt svar på vad du ska göra med dina 7-8 timmar från P. (klippt från sid. 2 i tråden):
"Förmodligen har man en bättre/snabbare utveckling om man delar upp tiden, ca 7 timmar, på tre olika pass. Tex ett svinhårt inter
Jonas, du har redan fått väldigt utförligt svar på vad du ska göra med dina 7-8 timmar från P. (klippt från sid. 2 i tråden):
"Förmodligen har man en bättre/snabbare utveckling om man delar upp tiden, ca 7 timmar, på tre olika pass. Tex ett svinhårt inter
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 08:11Hej Jonas.
"Jag läste era inlägg som om P sa: kör mest distans (vilket inte enligt boken inte ger ökad VOmax)"
Om boken säger så, så har dom fel. Om du tränar på ca 80% av Vo2max i 4-5 timmar, 3-4 pass i veckan, och 1 kanske 2 snabbdistans pass eller in
Hej Jonas.
"Jag läste era inlägg som om P sa: kör mest distans (vilket inte enligt boken inte ger ökad VOmax)"
Om boken säger så, så har dom fel. Om du tränar på ca 80% av Vo2max i 4-5 timmar, 3-4 pass i veckan, och 1 kanske 2 snabbdistans pass eller in