Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 16:47N.P.N.G ->
Anledningen att jag skrev "lämpligast" är just eftersom en cyklist (eller annan idrottare) inte har obegränsat med tid, utan har en viss tid till förfogande där han eller hon ska hinna få ut mesta möjliga av träningen. Huruvida långa pass omkri
N.P.N.G ->
Anledningen att jag skrev "lämpligast" är just eftersom en cyklist (eller annan idrottare) inte har obegränsat med tid, utan har en viss tid till förfogande där han eller hon ska hinna få ut mesta möjliga av träningen. Huruvida långa pass omkri
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 16:49David,
Rätta mig om jag har fel, men jag skulle säga att distanspass i lite lägre intensitetszoner är utmärkta för att träna detta?
David,
Rätta mig om jag har fel, men jag skulle säga att distanspass i lite lägre intensitetszoner är utmärkta för att träna detta?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 16:58Ja, det är därför som periodiseringen är väldigt vanlig bland de lite hurtigare på två hjul.
Ja, det är därför som periodiseringen är väldigt vanlig bland de lite hurtigare på två hjul.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:06Då är vi ense i den frågan.
Då är vi ense i den frågan.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:20Dette er den første tråden her på fun i lang, lang tid, hvor alle er enig (sams) .
Dette er den første tråden her på fun i lang, lang tid, hvor alle er enig (sams) .
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:21Inte jag.
Inte jag.
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:28Det kom inte som en bombe. 🙂 (t+)
Det kom inte som en bombe. 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:38David - är det något särskilt du är osams om, eller är det frånvaron av periodisering i diskussionen?
David - är det något särskilt du är osams om, eller är det frånvaron av periodisering i diskussionen?
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 17:57”Hög intensitet i träningen (upp till en intensitet som motsvarar 100 procent av maximal syreupptagning, är nämligen den viktigaste faktorn för att höja konditionen …. Otränade och måttligt tränade kan också förbättra konditionen genom att minska intensit
”Hög intensitet i träningen (upp till en intensitet som motsvarar 100 procent av maximal syreupptagning, är nämligen den viktigaste faktorn för att höja konditionen …. Otränade och måttligt tränade kan också förbättra konditionen genom att minska intensit
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 18:24Att inte köra intervaller och samtidigt tro att långtradarna ens skulle hänga med elitcyklisterna är minst sagt "roligt".
Skälet till att inte köra PBP/långlopp som elitcyklist är att det är kontraproduktivt.
Att inte köra intervaller och samtidigt tro att långtradarna ens skulle hänga med elitcyklisterna är minst sagt "roligt".
Skälet till att inte köra PBP/långlopp som elitcyklist är att det är kontraproduktivt.