Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn fråga till om snittpuls
You need to log in to create posts and topics.

Johan! Det var så du beskrev författarna, och jag inser att du har rätt. Jag menade inte dig!

Man borde ta sånt här över en öl. Skrivna ord kan så lätt misstolkas.

Du är rolig du David.

"Att inte köra intervaller och samtidigt tro att långtradarna ens skulle hänga med elitcyklisterna är minst sagt "roligt"."

Vänligen

P.

David - då fortsätter jag att plåga mig med mina intervaller.

Det gäller att välja smärta på träning eller tävling. Det är mer vettigt på träning.

Men frågan var väl främst om man kan träna upp slagvolym genom långdistans vid lägre puls, snarare än om de skulle hänga med i farten. Det sistnämnda misstänker jag (utöver vo2max) har väldigt mkt med vana att arbeta i höga intensiteter, samt pannben, att

Det är farten som dödar i cykel.
Det hjälper inte att klara 30 mil i 38 km/h om man åker av vid 40 km/h fem minuter efter start.

Hej!

Jag tycker att den "omvända" frågeställningen är lika intressant, dvs kommer jag med hjälp av högintensiv träning även att förbättra förmågan att använda fett som bränsle etc - egentligen vad är det jag går miste om när/om jag inte kör de långa pass

Periodiseringen ger just denna fina kombination som behövs vid olika lopp.

Längre pass är bl.a. bra för att träna arbetsekonomi och vänja musklerna att arbeta under lång tid. Dessutom vänjer du kroppen i övrigt (axlar, rygg, bål mm.) vid långvarig statisk belastning.

Jag tror på något så enkelt som en varierad träning, med tyng

I dag fikk vi se forskellen på intervalltrening og AT trening på 4*10 km. for herer i praksis.

Tyskelands trener har for ca.7 dager siden gått ut i media å kritisert det norske opplegget, og uttalt at vi trener forlite interval og for mykke lavterskel.