Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 08:37Hej Mats.
"När ni tar lugna veckor - hur lugna gör ni dem?"
Nu förstår jag inte vad du menar?
Nej allvarligt talat. Om man ska vara seriös så bör (ska) man ha med återhämtningen i sina "Periodisering. Och det i och mellan såväl "Makrocykeln", "Mezoc
Hej Mats.
"När ni tar lugna veckor - hur lugna gör ni dem?"
Nu förstår jag inte vad du menar?
Nej allvarligt talat. Om man ska vara seriös så bör (ska) man ha med återhämtningen i sina "Periodisering. Och det i och mellan såväl "Makrocykeln", "Mezoc
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 09:12VR är i sig som lopp ingenting som premierar tävlingscyklandet. Å andra sidan ger en sådan satsning många bra träningstillfällen, och VR ser i år ut att ligga på ett ganska betryggande avstånd i tid från veteran-SM. Risker finns, självklart, men vi starta
VR är i sig som lopp ingenting som premierar tävlingscyklandet. Å andra sidan ger en sådan satsning många bra träningstillfällen, och VR ser i år ut att ligga på ett ganska betryggande avstånd i tid från veteran-SM. Risker finns, självklart, men vi starta
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 09:26Mats,
En lugn vecka drar jag ner på träningstiden ca 50 % jämfört med de hårdare veckorna. Dessutom kör jag bara 1-2 intervallpass, och antalet intervaller per pass minskar jag också ner. Allting görs s.a.s. lite lättare; lägre intensitet, mindre tid.H
Mats,
En lugn vecka drar jag ner på träningstiden ca 50 % jämfört med de hårdare veckorna. Dessutom kör jag bara 1-2 intervallpass, och antalet intervaller per pass minskar jag också ner. Allting görs s.a.s. lite lättare; lägre intensitet, mindre tid.
H
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 09:35"Man får se rundan som ett träningspass. Det är inte särskilt högintensiv cykling, däremot sliter naturligtvis distansen en del."
Nu får du ursäkta mig Johan. Men var det inte en SUB 7 du sattsade på. Kör du på i ett tempo a 1:24 min/km så ger det en ha
"Man får se rundan som ett träningspass. Det är inte särskilt högintensiv cykling, däremot sliter naturligtvis distansen en del."
Nu får du ursäkta mig Johan. Men var det inte en SUB 7 du sattsade på. Kör du på i ett tempo a 1:24 min/km så ger det en ha
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 09:52P>
Vad jag menade var att det inte är tal om en extrem belastning omkring och över vo2max, utan det är ett ovanligt långt distanspass som man cyklar hårdare än vad man normalt gör på distanspass.
Dock är den pulsnivå som man håller på ett sådant lopp e
P>
Vad jag menade var att det inte är tal om en extrem belastning omkring och över vo2max, utan det är ett ovanligt långt distanspass som man cyklar hårdare än vad man normalt gör på distanspass.
Dock är den pulsnivå som man håller på ett sådant lopp e
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 10:23Personligen skulle jag hellre köra ett par timmar tröskelintervaller än ligga konstant på ca 83 % (eller för all del 70 %) av maxpuls i 7-8 timmar! Långa belastningar tycker jag är otroligt mycket mer påfrestande än korta, även om de kortare är väldigt my
Personligen skulle jag hellre köra ett par timmar tröskelintervaller än ligga konstant på ca 83 % (eller för all del 70 %) av maxpuls i 7-8 timmar! Långa belastningar tycker jag är otroligt mycket mer påfrestande än korta, även om de kortare är väldigt my
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 12:21Underbart är kort!
Underbart är kort!
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 18:53Jag är lite förvirrad av den jätteintressanta diskussionen.
Handlar den om att få upp VOmax så mycket som möjligt eller handlar den om att generellt få ut så mycket som möjligt av den tid man har till förfogande?
Boken ”Aerob och anaerob träning” delar u
Jag är lite förvirrad av den jätteintressanta diskussionen.
Handlar den om att få upp VOmax så mycket som möjligt eller handlar den om att generellt få ut så mycket som möjligt av den tid man har till förfogande?
Boken ”Aerob och anaerob träning” delar u
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 19:51@Jonas: Om jag förstått det rätt så höjer du VO2Max så drar du automatiskt med dig underliggande trösklar. Dvs även en VR/Raddoneur typen har nytta av höjning av vo2max.
Tråden har för mig handlat om hur man får ut mest givet sin målbild med olika tidsm
@Jonas: Om jag förstått det rätt så höjer du VO2Max så drar du automatiskt med dig underliggande trösklar. Dvs även en VR/Raddoneur typen har nytta av höjning av vo2max.
Tråden har för mig handlat om hur man får ut mest givet sin målbild med olika tidsm
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 20:00Resultatlistan ger svar om vad som är rätt eller fel.
Resultatlistan ger svar om vad som är rätt eller fel.