Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:14Kör fem-sex timmar så kommer du på vad som inte fungerar.
Kör fem-sex timmar så kommer du på vad som inte fungerar.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:20Helt sant, men när man kör 5-6 timmar så är det enklare att hålla igen - för man vet att i slutändan får man den där sköna känslan ändå. Men upp till 3-3.5 timme så kan jag lätt drabbas av behovet att köra bara liiiite hårdare.
Helt sant, men när man kör 5-6 timmar så är det enklare att hålla igen - för man vet att i slutändan får man den där sköna känslan ändå. Men upp till 3-3.5 timme så kan jag lätt drabbas av behovet att köra bara liiiite hårdare.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:23Det går väl att köra en ½ h:s intervall på slutet.
Det går väl att köra en ½ h:s intervall på slutet.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:29Mmm, tror det är en riktigt bra idé David. Problemet är väl att då sabbar man väl återhämtningen. ( Hamnar i kategorin högintensiv återhämtning istället för lågintensiv återhämtning.)
Men man får ju i alla fall träningseffekten av att ha varit ute fler
Mmm, tror det är en riktigt bra idé David. Problemet är väl att då sabbar man väl återhämtningen. ( Hamnar i kategorin högintensiv återhämtning istället för lågintensiv återhämtning.)
Men man får ju i alla fall träningseffekten av att ha varit ute fler
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 21:32Hittade en studie om kapillärisering. Det verkar som att det sker även vid högre intensitetsnivåer.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1665084/
Hittade en studie om kapillärisering. Det verkar som att det sker även vid högre intensitetsnivåer.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 23:12David - jag har sedan 1a september CRT:s tränare även som personlig tränare, och han verkar lovordas av Michele. Men Lanza har säkert sina egna åsikter också som är värdefulla!
David - jag har sedan 1a september CRT:s tränare även som personlig tränare, och han verkar lovordas av Michele. Men Lanza har säkert sina egna åsikter också som är värdefulla!
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 06:00Du borde rensa i upplevelsesektorn och koncentrera dig på de relevanta målen.
Du borde rensa i upplevelsesektorn och koncentrera dig på de relevanta målen.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 08:21Kan du förtydliga..?
Kan du förtydliga..?
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 08:29Slopa V(ingel)R(undan). Den är förkastlig om du tävlar.
Slopa V(ingel)R(undan). Den är förkastlig om du tävlar.
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 08:37Jag är faktiskt beredd att hålla med David i detta.
"Slopa V(ingel)R(undan). Den är förkastlig om du tävlar. "
För jag tror inte att du kör tävlingar som är 30mil, eller? En annan sak är skaderisken. Ser man till den skulle jag som tävlingscyklist inte
Jag är faktiskt beredd att hålla med David i detta.
"Slopa V(ingel)R(undan). Den är förkastlig om du tävlar. "
För jag tror inte att du kör tävlingar som är 30mil, eller? En annan sak är skaderisken. Ser man till den skulle jag som tävlingscyklist inte