Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 09:29168 timmar bör man nå upp till annars är det kört 😉
168 timmar bör man nå upp till annars är det kört 😉
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 09:54P.>
Det beror nog på vad du vill uppnå...=)Om jag utgår från mig själv så kör jag 3-5 intervallpass per vecka. Dessa tar 60-90 min/pass, 5-6 timmar totalt.
Jag misstänker att jag skulle få åtminstone tredubbla denna tid om jag skulle vilja nå samma re
P.>
Det beror nog på vad du vill uppnå...=)
Om jag utgår från mig själv så kör jag 3-5 intervallpass per vecka. Dessa tar 60-90 min/pass, 5-6 timmar totalt.
Jag misstänker att jag skulle få åtminstone tredubbla denna tid om jag skulle vilja nå samma re
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 10:34Johan: Fårstår jeg deg rett el.Trener du 25-30 t/v.Eller er det det du eventuelt måtte opp på-
30 t /vekka* 50= 1500 timer.
Da trener du 300-500 timer mer en en proff TOUR FRANS rytter gjør.De ligger på ca.30 000 km i året / a 30km./t = 1000 t
B
Johan: Fårstår jeg deg rett el.Trener du 25-30 t/v.Eller er det det du eventuelt måtte opp på-
30 t /vekka* 50= 1500 timer.
Da trener du 300-500 timer mer en en proff TOUR FRANS rytter gjør.
De ligger på ca.30 000 km i året / a 30km./t = 1000 t
B
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 10:40JAG tränar inte så mycket, det var bara en grov uppskattning över hur jag tror jag skulle behöva träna om jag ville uppnå samma påverkan på mitt vo2max, men skippade alla intervaller och ersatte dem med enbart lågintensiv distans. =)
JAG tränar inte så mycket, det var bara en grov uppskattning över hur jag tror jag skulle behöva träna om jag ville uppnå samma påverkan på mitt vo2max, men skippade alla intervaller och ersatte dem med enbart lågintensiv distans. =)
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 10:53Jg tror att du missar vissa bitar i en TdFcyklists träning om du tänker på det sättet.
Jg tror att du missar vissa bitar i en TdFcyklists träning om du tänker på det sättet.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 11:03Om jag tränade lika mycket som en TdF-cyklist men kör i svenska veterancupen så är det nog ett tecken på tydliga brister i både talang och träning..!
Om jag tränade lika mycket som en TdF-cyklist men kör i svenska veterancupen så är det nog ett tecken på tydliga brister i både talang och träning..!
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 11:28Hej Johan.
"P.>
Det beror nog på vad du vill uppnå...=)"Självklart är det så och så beror det på vilken nivå man utgår ifrån.
Som alltid så är det ett flertal faktorer som avgör hur mycket en person förbättras om den fysiska aktivitetsgraden ökar.E
Hej Johan.
"P.>
Det beror nog på vad du vill uppnå...=)"
Självklart är det så och så beror det på vilken nivå man utgår ifrån.
Som alltid så är det ett flertal faktorer som avgör hur mycket en person förbättras om den fysiska aktivitetsgraden ökar.
E
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 12:16Hej Mats.
"Vad är minimigränsen för timmar per vecka för att lågintensiv träning skall ge tillräckligt mycket?"
Ja som du kan läsa i mitt senaste inlägg så är det ett relativt begrepp vad som är lågintensivt.
Och med utgångspunkt till det jag skrev där
Hej Mats.
"Vad är minimigränsen för timmar per vecka för att lågintensiv träning skall ge tillräckligt mycket?"
Ja som du kan läsa i mitt senaste inlägg så är det ett relativt begrepp vad som är lågintensivt.
Och med utgångspunkt till det jag skrev där
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 13:11Hej P>
Intressant och utförligt svar.Angående återhämtning och superkompensation så bör dessa ses i ett långsiktigt perspektiv. Det är inte nödvändigt att återhämta sig fullständigt och superkompensera mellan varje intervallpass. Tvärtom kan det optima
Hej P>
Intressant och utförligt svar.
Angående återhämtning och superkompensation så bör dessa ses i ett långsiktigt perspektiv. Det är inte nödvändigt att återhämta sig fullständigt och superkompensera mellan varje intervallpass. Tvärtom kan det optima
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 14:07Hej Johan.
Detta är en synnerligen givande tråd, tycker jag. Och som sagt det är ett, enligt mig, intressant ämne som inte har något direkt rätt eller fel, svart eller vitt. Däremot så kan vi konstatera att det finns olika skolor och teorier. Vissa äldre
Hej Johan.
Detta är en synnerligen givande tråd, tycker jag. Och som sagt det är ett, enligt mig, intressant ämne som inte har något direkt rätt eller fel, svart eller vitt. Däremot så kan vi konstatera att det finns olika skolor och teorier. Vissa äldre