Quote from Funbeat user on 13 November 2010, 18:06"Mats:Det är fortfarande så att jag, baserat på vad Carmichel skriver, ifrågasätter nyttan med lågintensiva pass när man bara kan skrapa ihop till exempel
6-7 timmars träning per vecka."Jeg er nok ikke den som kan gi det svaret, Forde jeg altid har hat
"Mats:Det är fortfarande så att jag, baserat på vad Carmichel skriver, ifrågasätter nyttan med lågintensiva pass när man bara kan skrapa ihop till exempel
6-7 timmars träning per vecka."
Jeg er nok ikke den som kan gi det svaret, Forde jeg altid har hat
Quote from Lena O on 13 November 2010, 18:48Jag hade möjlighet att kunna göra som David beskriva i år.
Jag körde 15 sådana pass under 3 veckor som gav 170mil på 67 timmar.
Veckan efter körde jag ett lopp och låg under perioder 10 slag över min mjölksyretröskeln.
Jag trodde det var fel med pulsmät
Jag hade möjlighet att kunna göra som David beskriva i år.
Jag körde 15 sådana pass under 3 veckor som gav 170mil på 67 timmar.
Veckan efter körde jag ett lopp och låg under perioder 10 slag över min mjölksyretröskeln.
Jag trodde det var fel med pulsmät
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 00:54Mats,
Jag är inne på Davids linje. FÖRSÖK att verkligen köra långa pass när du ska. Jag tror att det för många är möjligt - med vissa uppoffringar. Är det t.ex. inte möjligt att gå upp någon eller några timmar tidigare för att kunna utöka distanspasset me
Mats,
Jag är inne på Davids linje. FÖRSÖK att verkligen köra långa pass när du ska. Jag tror att det för många är möjligt - med vissa uppoffringar. Är det t.ex. inte möjligt att gå upp någon eller några timmar tidigare för att kunna utöka distanspasset me
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 00:57N.P.N.G>
Hur man bäst höjer vo2max beror väl ändå i praktiken på hur man kan förfoga över sin tid? Har man begränsad tid - då är hårda intervaller det bästa. Har man obegränsat med tid förefaller det rimligt att man kan uppnå samma vo2max med långa distan
N.P.N.G>
Hur man bäst höjer vo2max beror väl ändå i praktiken på hur man kan förfoga över sin tid? Har man begränsad tid - då är hårda intervaller det bästa. Har man obegränsat med tid förefaller det rimligt att man kan uppnå samma vo2max med långa distan
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 01:08Mmmm.. bra svar Johan.
Exemplet var teoretiskt (i alla fall för tillfället). Jag har utrymme att dra fler timmar nu. Det är också hyggligt enkelt att sträcka ut helgens rundor i vår, precis som David föreslog. (Om något så är det svårt att komma ut både
Mmmm.. bra svar Johan.
Exemplet var teoretiskt (i alla fall för tillfället). Jag har utrymme att dra fler timmar nu. Det är också hyggligt enkelt att sträcka ut helgens rundor i vår, precis som David föreslog. (Om något så är det svårt att komma ut både
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 01:11N.P.N.G : Ja, du har rätt. Jag menade intensitet. Jag är dock jäkligt nyfiken på det du skriver om att VO2Max höjs högre på en lägre pulsnivå. Det jag läst hitills verkade indikera att runt 95% av HRM var typ idealet. Typ 4x4:or.
N.P.N.G : Ja, du har rätt. Jag menade intensitet. Jag är dock jäkligt nyfiken på det du skriver om att VO2Max höjs högre på en lägre pulsnivå. Det jag läst hitills verkade indikera att runt 95% av HRM var typ idealet. Typ 4x4:or.
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 15:10Mats Å:
Det aller meste jeg vet om treninger, som med de fleste andre, er studier og forsøk og "synsing",som andre har publisert. Og etter mange år med trening har jeg beholdt det som passer for meg og min idrett.Det meste av det mat-nyttige stoffet få
Mats Å:
Det aller meste jeg vet om treninger, som med de fleste andre, er studier og forsøk og "synsing",som andre har publisert. Og etter mange år med trening har jeg beholdt det som passer for meg og min idrett.
Det meste av det mat-nyttige stoffet få
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 19:19Hej Mats.
Jag sitter lite illa till nu ikväll så jag återkommer med ett mer utförligt svar på fråga Nr. 1.
Däremot fråga nr 2.
"Du har 7 timmar per vecka"
Ja där har du ditt pass denna veckan då. Möjligen att du delar upp det i två pass ett HET pass
Hej Mats.
Jag sitter lite illa till nu ikväll så jag återkommer med ett mer utförligt svar på fråga Nr. 1.
Däremot fråga nr 2.
"Du har 7 timmar per vecka"
Ja där har du ditt pass denna veckan då. Möjligen att du delar upp det i två pass ett HET pass
Quote from Funbeat user on 14 November 2010, 21:09P>
Det du beskriver är riktigt bra träning. Prova att avsluta dina långa pass med att köra 3-4 30 sek-intervaller på MAX. 5 minuter vila mellan varje.
P>
Det du beskriver är riktigt bra träning. Prova att avsluta dina långa pass med att köra 3-4 30 sek-intervaller på MAX. 5 minuter vila mellan varje.
Quote from Funbeat user on 17 November 2010, 09:28Hej Johan.
"Det du beskriver är riktigt bra träning."
Ja jag vet inte det, men som det känns så bör detta vara en effektiv form av intervallträning. Och om man ser till tex. Tabata, Tonkonogi mm så är jag väl inte helt fel ute.
Och det som jag uppfatta
Hej Johan.
"Det du beskriver är riktigt bra träning."
Ja jag vet inte det, men som det känns så bör detta vara en effektiv form av intervallträning. Och om man ser till tex. Tabata, Tonkonogi mm så är jag väl inte helt fel ute.
Och det som jag uppfatta