Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 22:15Varken mineralbrist eller vätskebrist, det är gamla teorier. Musklerna känner sig trötta o/e sköra, helt enkelt. Allt från att du kört hårt, till att du stått o spänt dig i kön på IKEA dagen innan
Varken mineralbrist eller vätskebrist, det är gamla teorier. Musklerna känner sig trötta o/e sköra, helt enkelt. Allt från att du kört hårt, till att du stått o spänt dig i kön på IKEA dagen innan
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 22:24Nej, det är nog inte så enkelt. Det teoretiserande som har varit populärt på sista tiden om kramper handlar främst om kramp under själva träningen. Även magnesiumunderskott kan leda till problem med muskelkontrollen, men det är inte samma akuta kramp som
Nej, det är nog inte så enkelt. Det teoretiserande som har varit populärt på sista tiden om kramper handlar främst om kramp under själva träningen. Även magnesiumunderskott kan leda till problem med muskelkontrollen, men det är inte samma akuta kramp som
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 22:30Nu var det kramp under utövning som det frågades om.
Nu var det kramp under utövning som det frågades om.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 02:30styrka=som styrketräning eller vadå`?
styrka=som styrketräning eller vadå`?
Quote from Lars Ekegård on 3 October 2010, 08:46För hårt och för länge leder till kramp i både varmt och kallt väder eftersom utmattade muskler tenderar att krampa, här i våra trakter med vår typ av mathållning så är kramp pga vätskebrist och mineralbrist rätt ovanligt.
Prova växla mellan sitt/stå oft
För hårt och för länge leder till kramp i både varmt och kallt väder eftersom utmattade muskler tenderar att krampa, här i våra trakter med vår typ av mathållning så är kramp pga vätskebrist och mineralbrist rätt ovanligt.
Prova växla mellan sitt/stå oft
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 10:14Nicklas : Tror jag behöver öka min styrka i benen så det får nog bli styrketräning. Vet inte hur man kan göra bena mer uthålliga o starka. Annat förslag ?
P : Ska kolla efter dom tabletterna.
Försöker suga i mej infot. Iomed att detta är en ny värld för
Nicklas : Tror jag behöver öka min styrka i benen så det får nog bli styrketräning. Vet inte hur man kan göra bena mer uthålliga o starka. Annat förslag ?
P : Ska kolla efter dom tabletterna.
Försöker suga i mej infot. Iomed att detta är en ny värld för
Quote from ellen olsson on 3 October 2010, 10:20Niklas: Styrkeintervaller på cykel, förslagsvis i lämplig uppförsbacke.
Niklas: Styrkeintervaller på cykel, förslagsvis i lämplig uppförsbacke.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 10:26Fredrik : Du menar öka tempot i uppförsbackarna o i motvinden ?
Fredrik : Du menar öka tempot i uppförsbackarna o i motvinden ?
Quote from ellen olsson on 3 October 2010, 10:32Nej, jag menar styrkeintervaller. Då kör man på tung växel med låg kadens. Se till att du har tränat upp knäna ordentligt innan för det är styggt mot knäna...
Nej, jag menar styrkeintervaller. Då kör man på tung växel med låg kadens. Se till att du har tränat upp knäna ordentligt innan för det är styggt mot knäna...
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 10:42Fredrik : Ska prova försiktigt o känna mej fram kan bli intressant.
Fredrik : Ska prova försiktigt o känna mej fram kan bli intressant.