Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn fråga
You need to log in to create posts and topics.

Styrketråkk, eller styrketrening som Fredrik beskriver det, krever at en har flere sesonger med sykkeltrening bak seg. Ellers vil en raskt trene på seg skader i muskelfestene rundt kne.

Mange aktive setter forøvrig et stort spørsmål med utbyttet av den t

Här är en vanlig backe när man lämnar Halden i nord/sydriktning. Efter 2,5km ser det så här ut, och fortsätter så i 2km till.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=0b7f69f279584bd4aaf2f3e8dd9a6728.jpg&Size=

Kommer känna mej fram försiktigt efter som jag blir bra trött efter mina små runder men jag kör dom så gott jag kan. Det finns bra backar i min region oxså o jag är bra slut när jag kommit upp. Trägen vinner.

"Varken mineralbrist eller vätskebrist, det är gamla teorier"

Där ser man. Ja ja mina muskler känner tydligen inte till detta och har så inte gjort på drygt 25 år. Jag låter dom vara lyckligt ovetande om att dom har känt och krampat fel och kör vidare på

David o P. : Dagens vända var magnessium med i bilden ingen känning. Tackar. Fler fråger kommer med tiden. MVH Niklas R

Ny fråga Händerna domnar o ingen ork i fingrarna efter ett par timmar i sadeln. Förklaring o åtgärd sökes

Ulnarnerven i kläm. Byt handskar, och grepp om styret oftare.

Ny fråga Händerna domnar o ingen ork i fingrarna efter ett par timmar i sadeln. Förklaring o åtgärd sökes EDIT Nått knepigt men men

Hej David Det spelar ingen roll vad jag har på händerna. Jag får prova o byta grepp lite oftare så får jag se vad som händer

Hej Niklas.

"Ny fråga Händerna domnar o ingen ork i fingrarna efter ett par timmar i sadeln. Förklaring o åtgärd sökes "

En förklaring kan vara att du inte klarar av de där små vibrationerna i styret/cykeln som uppstår vid cykling.

Och som David s