Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Finemang Elin.

Jag ska ha DS Trainer i åtanke när det är dags för skobyte.
Det kommer att ta ett tag eftersom jag precis köpt mina Kayano.

Och naturligtvis kommer jag kolla upp Saucony kinvara också.
Varför är dom bra?

Instämmer med Martin och Christer: Saucony Kinvara!

Fastän det är en lätt och relativt odämpad sko är det den enda skon som fungarar för mig på asfalt. Alla andra skor har jag fått ont i underbenen av. Fan vet varför, men den är klockren =)

>Fan vet varför

Kinvara har bara 4mm skillnad från häl till mittfot (fö. samma som mina Nike Free 3). Alltså samma låga drop som man eftersträvar i minimalistiska skor. Det är därför din benhinnor mår bättre.

Å andra sidan har Kinvaran en ohygglig massa

Mitt tips om DS Trainer grundade sig på att jag hade Kayanos förut och trivdes med dem precis som du verkar göra och därför tänkte jag att du även skulle gilla Trainern. 🙂

Hur skiljer sig kayanos från gt2xxx?
Jag har missat det steget, började med Asics 2010 eller vad det var, och gick över till saucony triumph och sedan DS trainer via cumulus ...

Skulle TS inte ha pronationsstöd?
Varken kinvara eller nike free har väl något dyligt?
Dom är dock väldigt sköna båda skorna.

Beställde Kayano 17 från England, endast 800:-, men efter lite löpturer så är min ena trampdyna paj och det gör skitont på ovansidan av båda fötterna pga att dom flyttat snörningarna.
Är nu tillbaka i mina Kayano 15 som är kanon förutom att dom börjar bl

Jag upplevde nog att Kayanon var väldigt lik de gtxxxx som jag haft tidigare men det är bara utifrån min egen känsla.

Lite googlande ger att Kayanon är stabilare, tyngre och dyrare.

Anders: Om du får ont på ovansidan av foten för att snörningen ligger an för hårt där kan du prova att köra med "löparknut" det hjälpte mig när jag hade det problemet med mina Sauconys, hittar ingen länk så här på rak arm men det finns säkert andra som ka

I princip det här http://www.fieggen.com/shoelace/locklacing.htm, många löparskor har ett extra hål för ändamålet högst upp.