Quote from Funbeat user on 23 April 2007, 16:04Grattis!
Ett stort steg i varje människas träningsliv!
Grattis!
Ett stort steg i varje människas träningsliv!
Quote from Urban Nilsson on 23 April 2007, 16:44Läs om tusingar (intervaller) på marathon.se
Läs om tusingar (intervaller) på marathon.se
Quote from Funbeat user on 23 April 2007, 16:55Grattis!!!
Skulle jag också vilja uppleva men har upptäckt att just löpning inte är min starka sida:-)
Grattis!!!
Skulle jag också vilja uppleva men har upptäckt att just löpning inte är min starka sida:-)
Quote from Viktor Wrede on 23 April 2007, 17:21Grattis, grattis! Förstår precis hur du känner det eftersom samma mål inte ligger alltför långt bak i tiden för mej! Men precis som andra säger här: sen blir det nya mål (nu har jag t ex pers på 56:48 på milen) och just nu tränar jag mer för att komma upp
Grattis, grattis! Förstår precis hur du känner det eftersom samma mål inte ligger alltför långt bak i tiden för mej! Men precis som andra säger här: sen blir det nya mål (nu har jag t ex pers på 56:48 på milen) och just nu tränar jag mer för att komma upp
Quote from Lotta W on 23 April 2007, 17:30Pia, även halvmaraträning kan ge bra resultat på milen eftersom man blir lite segare och tappar mindre av farten: en mil känns inte lika lång efter ett tag.
Pia, även halvmaraträning kan ge bra resultat på milen eftersom man blir lite segare och tappar mindre av farten: en mil känns inte lika lång efter ett tag.
Quote from Daniel Jernebring on 23 April 2007, 17:49Daniel: Jag fattar inte tusingar... de ger ju bara exempel till folk som springer typ 7 min i veckan! ???
Daniel: Jag fattar inte tusingar... de ger ju bara exempel till folk som springer typ 7 min i veckan! ???
Quote from Urban Nilsson on 23 April 2007, 18:41Tusingar är intervaller där varje intervall är tusen meter lång.
T ex: När jag springer tusingar springer jag sex stycken på ca 3:50-4:00 styck och tar en stående vila mellan dem på mellan 0:45-1:30 (samma under passet men olika för olika pass).
Jag tän
Tusingar är intervaller där varje intervall är tusen meter lång.
T ex: När jag springer tusingar springer jag sex stycken på ca 3:50-4:00 styck och tar en stående vila mellan dem på mellan 0:45-1:30 (samma under passet men olika för olika pass).
Jag tän
Quote from Torbjörn Ohlsson on 23 April 2007, 18:52Jag tror, Sussana, att du först och främst behvöer löpa milen mer. Bli trygg med distansen och öka farten långsamt. Intervallpassen är skitbra, försök ta ett per vecka, men de är också jobbiga då du pressar dig mycket. Mitt tips är att börja lugnt och job
Jag tror, Sussana, att du först och främst behvöer löpa milen mer. Bli trygg med distansen och öka farten långsamt. Intervallpassen är skitbra, försök ta ett per vecka, men de är också jobbiga då du pressar dig mycket. Mitt tips är att börja lugnt och job
Quote from Daniel Jernebring on 23 April 2007, 18:55OKej... säg att jag ska göra 7 intervaller på 600 m. Kan jag "byta" sträckan mot tid?? För jag har ingen bana att springa på... vad blir det då? 3-4 min?
OKej... säg att jag ska göra 7 intervaller på 600 m. Kan jag "byta" sträckan mot tid?? För jag har ingen bana att springa på... vad blir det då? 3-4 min?
Quote from Torbjörn Ohlsson on 23 April 2007, 18:57Du kan mäta sträckor här på funbeat i menyn "TRäningsrundor", eller via toolsmenyn på www.runningahead.com
Mät upp sträckan, varje kilometer och kör, klocka och jämför. Bättre träningsredskap finns knappast...
Du kan mäta sträckor här på funbeat i menyn "TRäningsrundor", eller via toolsmenyn på http://www.runningahead.com
Mät upp sträckan, varje kilometer och kör, klocka och jämför. Bättre träningsredskap finns knappast...