Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEN MIL!!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Men också - svar ja! - enligt mig. Kör hårt, med mycket flås - det ska kännas JOBBIGT - i tre-fyra minuter, vila sedan i en-två, antingen aktivt (att du joggar sakta), eller passivt (stillastående).
Problemet är då att det är svårare att mäta dina framste

Tid går också bra. Pröva gärna olika intervaller under samma löptur:

3min - (1min vila) - 2 min - (1) - 4 - (1) - 3 - (1) - 2.

Jag brukar köra mina terrängintervaller så. Det går kalasbra.

Kul med en mil, jag vet precis hur det känns, jag klarade milen ute första gången för en månad sedan och sen igen igår i kuperad terräng. Nu får vi sätta nya mål som föregående talare skrivit, milen på 60min hägrar för mig. Fortsatt lycka till så ses vi p

Grattis!!! (t+)
Du har klarat en mil! Jag kommer ihåg hur det var ifjol när jag orkade springa hela Tjejmilen. Vilken lycka!!!
Det är tydligen smittsamt;), Nu hägrar den magiska 60 min gränsen...
Bra jobbat!!!

Grattis i massor! (t+) Visst är det underbart!
Men det är som de andra säger, när man väl klarat milen så är det bättre tider och längre sträckor som hägrar. Har man väl börjat springa finns det hur många nya mål som helst att välja mellan 😀
Bara att v

Christer: håller med dej: när man börjar komma upp över milen (ligger bara på 12-14 km som max ännu men vill skynda långsamt) känns inte milen i sig alls lång! Mentalt är det skönt att veta att man orkar längre...

Grattis! Känner igen mig, otroligt skön känskla! Vill här slå ett slag för mitt eget "fyskörkort" det ser ut så här och jag försöker hålla det varje år, trots att det går trögare med åldern (BIG 4-0)..

Milen löpn: sub 50
Milen skid: sub 33
Cykel: 3 mil p

> trots att det går trögare med åldern (BIG 4-0)..

Det förklarar varför romarna skrev 40 med bokstäverna XL.
😉

Hehe 🙂

Grattis! Vilken känsla! Vill också få den snart. Sprang 9 km förra veckan, för andra gången i mitt liv. Innan har jag bara sprungit 6 km.

Och jag kände att jag hade orkat springa lite till! Det bådar gott!

Har dock ingen slinga på en mil som jag kan, s