Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn våg av hetsträning
You need to log in to create posts and topics.

Så alla använde gamla prylar på 80-talet?

http://www.youtube.com/watch?v=cbY0tncEj3g

Ingen hade de senaste Nike-skorna och de coolaste sportklockorna?

Man kan väl gissa att man använde 70-tals grejer på 70-talet osv. Det var nog inte för att man var så himla laid back.

Var ju med.
Seiko-klockan är totalt okänd för mig.
Casio kom med en som kunde ta 30 mellantider.
Baserad på miles. Marathon = 26 miles.

Nike-reklamen tror jag knappt någon löpare såg. Då.

Vi gillade rock på den tiden.
Så "illa" var det. (t-)

De mer seriösa orienterarna hade sportklockor på 80-talet där man kunde lagra kanske uppåt 20(tjugo!) mellantider! Då klockade man vid kontrollen och jämförde själv med sina klubbkompisar.

KG: Kul att du nämnde Casion, en digital sådan var bland det häftigaste man kunde komma till skolan med när jag gick i lågstadiet 🙂

Casion ( gjord i Japan tror jag för den amerikanska marknaden ) kom några år senare på att man kunde mäta ett marathonlopp i kilometrar.
Så då kom det en med 50 mellantider.
Den på 30 var lite jäklig.
Vid kilometermarkering 31 så försvann nr 1 osv.

Hmmm...

efter att ha läst de här krönikorna, och den som debatteras i cykelgruppen men framförallt alla kommentarer kommer jag att tänka på en bok:

"Ingen tar skit i de lättkränktas land" av David Eberhard... Jag har inte läst den så jag vet inte vad de

Det var väl ett försök till raljereradne över sin egen patetiska belägenhet som förbrukad gubbe som ändå försöker. Men Esk är alldeles för torr för att det ska bli roligt, och när han dessutom blandar in helseriösa frågställningar om förfallet för förutsä

Magnus, jajjemännsan!

Det enda kända botemedlet mig veteligen är att inte läsa varesig tidningar eller diskussionsforum. Och att bo så långt bort att det inte kan finnas några likasinnade.

Sen tycker jag ju att en masshysteri av träning är att föredra

Nja, jag är mer för stoisk acceptans att vi mest är som alla andra, och det är som det är... 😉

Skojar gärna med min egen flint och förtiårskris, men skulle bara göra det med andra om jag känner dem väl (hej AL). Det är så jag önskar att jag vore i alla