Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergiförbrukning och fylla på
You need to log in to create posts and topics.

Citat: http://www.paulun.se/page550050.aspx

"När du tränar använder du huvudsakligen fett och kolhydrater som bränsle. Dessa bränns parallellt även om vissa typer av träning till störst del förbrukar den ena typen av bränsle. Under promenader använder du

Nej, man dör om man inte äter geler eller dricker kolhydratshaker under ett lopp. Fast i själva verkligheten är det så att man kan springa långt utöver fem mil (om man räknar på att det tar en timme per mil) innan man behöver någon näring, förutsatt att m

För mig är det baserat på vad jag vill uppnå. Självklart vill jag överleva ett träningspass, jag tränar ju för att just bli gammal och pigg! Sen vill jag gärna att passet skall ha en positiv inverkan på min hälsa och välbefinnande. Därför tillför jag gärn

Det går ju överleva väldigt länge, men frågan är om det är överlevnad eller prestation man är ute efter. "Kolhydratshaker" ökar definitivt på prestationen på längre pass >1 timme i tävlingsfart och runt 2 timmar i träningsfart.

Överlevnad eller prestation? Jag saknar ordet träningseffekt. På träning gäller det väl inte att prestera så bra som möjligt, utan att få så god träningseffekt. Själv fyller jag inte på med energi under mina långpass då jag vill att kroppen ska jobba på a

Du saknade ordet träningseffekt eftersom jag från början inte hade tänkt ta upp träning i mitt inlägg.

Huruvida "train low" ger något när man "competear" är väl inte klart.

Grundbulten i all träning och tävling är väl att överleva, när man behärskar den biten kan man börja laborera med shakes.

Grundbulten är att överleva, när man behärskar det kan man börja laborera med träning och tävling.

Grundbulten är att födas - sen kan man försöka överleva...ett tag...

Och dömd är man att slutligen misslyckas, oavsett kaloriintag.