Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 21:34Citat: http://www.paulun.se/page550050.aspx
"När du tränar använder du huvudsakligen fett och kolhydrater som bränsle. Dessa bränns parallellt även om vissa typer av träning till störst del förbrukar den ena typen av bränsle. Under promenader använder du
Citat: http://www.paulun.se/page550050.aspx
"När du tränar använder du huvudsakligen fett och kolhydrater som bränsle. Dessa bränns parallellt även om vissa typer av träning till störst del förbrukar den ena typen av bränsle. Under promenader använder du
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 03:23Nej, man dör om man inte äter geler eller dricker kolhydratshaker under ett lopp. Fast i själva verkligheten är det så att man kan springa långt utöver fem mil (om man räknar på att det tar en timme per mil) innan man behöver någon näring, förutsatt att m
Nej, man dör om man inte äter geler eller dricker kolhydratshaker under ett lopp. Fast i själva verkligheten är det så att man kan springa långt utöver fem mil (om man räknar på att det tar en timme per mil) innan man behöver någon näring, förutsatt att m
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 09:00För mig är det baserat på vad jag vill uppnå. Självklart vill jag överleva ett träningspass, jag tränar ju för att just bli gammal och pigg! Sen vill jag gärna att passet skall ha en positiv inverkan på min hälsa och välbefinnande. Därför tillför jag gärn
För mig är det baserat på vad jag vill uppnå. Självklart vill jag överleva ett träningspass, jag tränar ju för att just bli gammal och pigg! Sen vill jag gärna att passet skall ha en positiv inverkan på min hälsa och välbefinnande. Därför tillför jag gärn
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:09Det går ju överleva väldigt länge, men frågan är om det är överlevnad eller prestation man är ute efter. "Kolhydratshaker" ökar definitivt på prestationen på längre pass >1 timme i tävlingsfart och runt 2 timmar i träningsfart.
Det går ju överleva väldigt länge, men frågan är om det är överlevnad eller prestation man är ute efter. "Kolhydratshaker" ökar definitivt på prestationen på längre pass >1 timme i tävlingsfart och runt 2 timmar i träningsfart.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:43Överlevnad eller prestation? Jag saknar ordet träningseffekt. På träning gäller det väl inte att prestera så bra som möjligt, utan att få så god träningseffekt. Själv fyller jag inte på med energi under mina långpass då jag vill att kroppen ska jobba på a
Överlevnad eller prestation? Jag saknar ordet träningseffekt. På träning gäller det väl inte att prestera så bra som möjligt, utan att få så god träningseffekt. Själv fyller jag inte på med energi under mina långpass då jag vill att kroppen ska jobba på a
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:47Du saknade ordet träningseffekt eftersom jag från början inte hade tänkt ta upp träning i mitt inlägg.
Huruvida "train low" ger något när man "competear" är väl inte klart.
Du saknade ordet träningseffekt eftersom jag från början inte hade tänkt ta upp träning i mitt inlägg.
Huruvida "train low" ger något när man "competear" är väl inte klart.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:48Grundbulten i all träning och tävling är väl att överleva, när man behärskar den biten kan man börja laborera med shakes.
Grundbulten i all träning och tävling är väl att överleva, när man behärskar den biten kan man börja laborera med shakes.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:52Grundbulten är att överleva, när man behärskar det kan man börja laborera med träning och tävling.
Grundbulten är att överleva, när man behärskar det kan man börja laborera med träning och tävling.
Quote from Elias Engqvist on 20 June 2012, 10:54Grundbulten är att födas - sen kan man försöka överleva...ett tag...
Grundbulten är att födas - sen kan man försöka överleva...ett tag...
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 11:54Och dömd är man att slutligen misslyckas, oavsett kaloriintag.
Och dömd är man att slutligen misslyckas, oavsett kaloriintag.