Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergitillskott blir värdelösa?
You need to log in to create posts and topics.

Fyndigt!

Sebastian.

Alla är fria att stoppa i sig vad som helst.
Rätt.
Men bör man inte tänka snällt.

Mångdubbelt fler tränar ej i dag.
60-talet ca. 16%
80-talet ca. 16%
10-talet ca. 16%

+-någon procentenhet beroende på vem som gjort undersökningen.

På tok för

Är det Frank Canon?

Nix David.

It is Sebastian Canon.

Ser jag till mina vänner så tränar i princip alla regelbundet. De flesta i bekantskapskretsen är åxå mer eller mindre aktiva. Då räknar jag inte in mina löparvänner alls faktiskt, utan bara de jag umgicks med innan jag själv började springa 2006.

Jag tro

Sebastian.
Jag är människa.
Jag föredrar folk som tycker som jag.

Tycker givetvis det är kanonintressant att träffa människor som tycker totalt olika. Det vidgar vyerna.

Närmsta grannar t. ex. kan ogilla motion, men de ger så mycket annat.

Där jag bor

Det finns förstås studier och forskning på området motion och folkhälsa.

Professor Bengt Saltin (GIH) har sammanställt historiska uppgifter från 40-årskontroller av svenska män som visar på en negativ utveckling: På 60-talet hamnade 1 % under miniminivån

I en annan tråd som handlar om att spy mer eller mindre så var det någon som antydde något om kaffesmakseffekten.

På ett positivt sätt.

Så jag kollade min sista sedan länge utgångna kaffe-gel med kvarvarande placeboeffekt.

Mocha Mocha. Bara namnet.

Fler motionerar, men fler är samtidigt överviktiga, en tragisk utveckling. Jag undrar när det vänder.
När jag var tonåring var det en handfull kompisar som var överviktiga, men då handlade det mer om "valpfett". Numera tycker jag var och varannan tonårin

Verkar som om unga av idag rör sig mindre än vad vi gjorde. Men medelålders tränar mer än vad de gjorde när jag var ung. En medelålders joggare var riktigt sällsynt på 60-talet.