Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergitillskott blir värdelösa?
You need to log in to create posts and topics.

Nu "motionerar" man, o sitter däremellan framför tvn o dricker cola. På 60-talet cyklade man till jobbet, gick till affären, och cola drack man bara när det var fest. Och barnen fick gå själva till skolan istf att bli skjutsade med bil. En del av det som

Precis så Anders. Vet inte om jag kommer ihåg rätt nu men har för mig att jag hörde att vardagsmotionen man fick förr motsvarar att springa/gå ca 4 mil i veckan.

Fler hundar till folket! När vi skaffade jycke - ett par år innan löpningen satte sig på lilla hjärnan min - tappade jag 3-4 kilo på ett par månader utan att ha gjort några andra livsstilsförändringar än >1h promenad om dagen.

Det kanske inte är så dumt ändå då vissa av oss tycker att promenad inte borde reggas som träning 🙂

Om föräldrar inte skjutsade sina barn överallt skulle de få mer vardagsmotion. De är ju bilkaos utanför skolor vid "hämtning och lämning". Hur många har egentligen bilavstånd till skolan? Speciellt i städerna...

"Om föräldrar inte skjutsade sina barn överallt skulle de få mer vardagsmotion."

Du menar väl "Om föräldrar inte skjutsade sina barn överallt med bil skulle de få mer vardagsmotion."?

Jag och min fru skjutsar grabben till dagis varje dag på cykel, däre

Fast inte för barnen.

Ja det är verkligen helt galet vilken trafiksituation det är vid skolorna på morgonen. Det finns ju skolor i varje stadsdel (om det är en större stad) så alla borde ju ha nära till skolan och varenda förälder kan ju inte ha jobb på annan ort.

Jag cyklar

Peter: Nä det är klart, men han är 1,5 år så han tar sig inte längre än ett par hundra meter för egen maskin... fast när han blivit större får han ju naturligtvis cykla bredvid istället.

Jag har mer & oftare börjat ta bilen (!!!) till löpningspass för att höja kvaliteten/upplevelsen av dessa.

= sic, pinsamt medveten om det...