Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergitillskott blir värdelösa?
You need to log in to create posts and topics.

För att spinna lite på Mats tankar: Med långpassträning så blir kroppen bättre på att lagra upp energi. Hur märks detta dagar som man inte springer? Sjäv är jag väldigt okänslig för om lunchen blir försenad, t ex. Vet inte om det har med löpning att göra.

Lars och Mats och antagligen många fler.

Kroppen är fantastisk, men då får man ju använda den.

Förr så var en huvudregel ( numera dummare än dum - ironiskt ):
vill man bli bra på att t.ex. kunna springa - så spring för f-n.

Energiupplärning.
Samma där.

KG: "Jag tror i min enfaldighet att vi fått våra kroppar för att användas".

Det tror jag är huvudet på spiken. Och man ser mer och mer forskning som visar att just att använda kroppen+knoppen är det som får den att fungera.

Varför dissa proteinpulver och dylikt?

Om man äter riktig mat är det säkert överflödigt, men om man i sin normala kost (pga tex bristade matlagningsintresse) inte får i sej proteiner är det väl bättre med proteinpulver än inget protein alls?

Tror som Colting o andra att allmänt så ju mer processad mat ju sämre. Behöver man mer protein så kan man i de allra flesta fall lägga till lite ost, nötter, baljväxter eller annat. Visst kan säkert industriprocessade tillskott behövas i speciella fall, m

Karin.

Jag är även arrangör av tävlingar.
Tror jag är värst i Sverige.

En sak är kristallklar:
Ju mer pulver + piller + tabletter desto sämre magar.

Bara en sån enkel sak som en kaffe latte med 2½ dl mjölk ger dig ungefär 10 g högvärdigt protein. Nästan svårt att undvika att få i sig det man behöver!

RDI: 5-6 latte om dagen för att täcka protein behovet.

Tillsammans med koffeinbehovet 🙂

Varför förstöra en enkel simpel fika....diprodukter är inte det till för dom växande små????