Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergitillskott blir värdelösa?
You need to log in to create posts and topics.

Eftersom fotbollsspelare går och smålufsar det mesta av matchtiden så blir inte tempot så högt.

Troligtvis högre än snittfarten.

Finns ju så olika spelar karaktärer...
Spelar du i anfallet så har du många maxlöpningar
Ytterback många 80% löpningar
Mittfält Otroligt mycket start och stopp
Mitt back i England. 10 upphopp i minuten
Målvakt sparka på stolpen

Lille Freddie spelade en Arsenalmatch med chip och lyckades få ihop flera minuter med hög ansträngning.
"Max" var under minuten och över sjuttio minuter var gång o smålufsande.

jag vet faktiskt inte hur långt de springer. Zlatan sprang väl 6 km på 60 min sist och det var marginellt mer än målvakten skrev de...
Tror de värsta löparna kommer upp i mellan 10-15 km på en match
10 km på 90 min är ju dock snitt på en snabb promenad

KG, varför alkohol? (Ja virren har du iofs förklarat) För att du personligen uppskattar det, eller men ar du att det har en positiv effekt? Och moraliskt, känns det inte som doping?

Tänkte på frågan under ett av helgens träningspass faktiskt. En sak som jag kom att tänka på är att det kan finnas en träningseffekt här: när man tränar längre och längre pass och tävlar på längre och längre tävlingar så kanske kroppen ställer om till att

Inte kanske, kroppen blir effektivare på att förbränna fett när man tränar.

Men det betyder inte att man inte har nytta av kolhydrater under långa och intensiva lopp.

Jo, jag VET att kroppen blir effektivare på fettförbränning.

Min idé var att det blir en avtagande omedelbar effekt av snabba kolhydrater med mer träning.

Min egen erfarenhet stödjer det vilket verkar vara densamma som KG:s.

Åke.
Varför alkohol?
Varför smärtstillande?

Jag har p.g.a olyckshändelser haft ont från och till i min kropp i snart 60 år. Jag hade väl positiv ADHD, så jag gjorde mycket + dumt.
18 benfrakturer.

Ibland har jag önskat jag haft en yxa för att hugga av m

Tillbaks till ämnet.
En gång före Stockholm Marathon blev jag ombedd 2 gånger extra att ta mig ut till Djurgården ( dåvarande nummerlappsutdelning ).

1½ timme före start var jag så hungrig så jag måste få i mig något.
Hittade en italiensk reataurang och